رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369929

خادمی: توسعه کشور در گرو آگاهی مردم است

ساعت24-یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مردمی که کتاب نمی‌خوانند و آگاهی خود را افزایش نمی‌دهند انتظار داشته باشند که دولتی بر روی کار بیاید و کشورشان را توسعه دهد. عملکرد دولت‌ها نیز متناسب با آگاهی مردم است.

هدایت‌الله خادمی با اشاره به نامه سردار سلیمانی به رییس‌جمهور، بیان کرد: نامه‌ای که سردار سلیمانی به رییس‌جمهور نوشت را می‌توان از این منظر نگاه کرد که شاید عده‌ای فکر می‌کردند که رییس‌جمهور از مسیر اصلی منحرف شده و تزلزل پیدا کرده است اما با سخنرانی آقای رییس‌جمهور همه امیدوار شدند که ایشان در مواقع سختی موضع انقلابی دارند لذا سردار سلیمانی این نامه را من باب تشکر از ایشان نوشتند.

وی در ادامه گفت: سخنرانی آقای روحانی باعث اتحاد بین همه گروه‌ها می‌شود و نشان می‌دهد که از منافع کشور در برابر زورگویان محافظت خواهند کرد. شاید از دلایل دیگر نوشته شدن این نامه این موضع رییس‌جمهور باشد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس بیان کرد: برای شکل‌گیری وحدت ملی باید شرایط و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. امروز همه کشور آرزو دارند که وحدت ملی و انسجام در کشور شکل بگیرد اما زمانی که مردم شاهد تبعیض‌ها و فاصله طبقاتی هستند و توزیع ناعادلانه ثروت و فسادهای اقتصادی مسئولین را نظاره می‌کنند و حتی شاهد وجود فرزندان مسئولین در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند ایجاد وحدت کمی سخت است و البته نمی‌توان گفت که وحدت شکل نمی‌گیرد چرا که مردم ما همیشه نشان دادند که از منافع شخصی خود می‌گذرند تا به وحدت ملی برسند.

خادمی افزود: ما باید با توزیع عادلانه ثروت و حل مشکلات اقتصادی زیرساخت‌های وحدت را در کشور فراهم کنیم. متاسفانه مسئولین زمانی از مردم خواهان وحدت هستند و می‌خواهند که به فکر منافع ملی باشند که سال‌ها بد عمل کرده‌اند، مردم چه مسئولین بخواهند و چه نخواهند همواره از کشور حمایت کرده‌اند اما سوال اینجاست که چرا باید نتیجه عملکرد مسئولین اینگونه باشد تا کشور با این مشکلات اساسی روبرو شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما انتظار داریم تا بدون بسترسازی به اهداف خود برسیم. از دیگر مشکلات ما این است که ما اهداف مشخصی نیز نداریم به همین دلیل است که یک کشور ۸۰ میلیونی که یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد و هشت درصد منابع دنیا را دارا است مردمش جزء فقیرترین مردم هستند.

خادمی خاطرنشان کرد: لازمه شایسته‌سالاری، اعتدال است. کسی که می‌خواهد کشورش را به سمت توسعه ببرد و از افراد شایسته استفاده کند باید اعتدال در پیش بگیرد. یکی از پایه‌های دموکراسی، اعتدال است که باید همیشه وجود داشته باشد. باید از همه اقشار و افراد جامعه در مدیریت کشور استفاده کنیم و از افراد توانمند در همه احزاب و گروه‌ها بهره ببریم. ما نباید تنها در مواقع سختی نگاه‌مان به توانایی‌های خودمان باشد مانند بحث حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی که هر وقت به ما چیزی نفروختند با آنها روی می‌آوریم اما بعد از گذر از مشکلات، تولیدکننده به حال خود رها می‌شود.

وی ادامه داد: باید بگویم که با نگاه به دولت‌ها در چهل سال گذشته و بسترهایی که وجود داشته است نتوانستیم مدیریت موفقی در اداره کشور داشته باشیم. ما هنوز تفکرات غیرتوسعه‌ای داریم و درازمدت را نمی‌بینیم و صرفا می‌خواهیم روزمان را شب کنیم.

خادمی بیان کرد: از طرف دیگر امروز نباید انتظار داشته باشیم تا دولتی بر سر کار بیاید و تمام مشکلات کشور را حل کند چرا که مردم ما سالی یک دفعه نیز کتاب مطالعه نمی‌کنند و سطح آگاهی مردم متناسب با سطح آگاهی دولت‌ها است. نمی‌شود مردمی که کتاب نمی‌خوانند و آگاهی خود را افزایش نمی‌دهند انتظار داشته باشند که دولتی بر روی کار بیاید و کشورشان را توسعه دهد. عملکرد دولت‌ها نیز متناسب با آگاهی مردم است.

وی افزود: عملکرد دولت‌ها نتیجه انتخاب و عملکرد مردم است. وضعیت کشور نیز نتیجه عملکرد دولت‌ها است.

خادمی در پایان گفت: در بحث مدیریت کشور نیز ما شاهد خانواده‌سالاری هستیم و از آنجا که منابع زیادی داریم این مدیریت تاکنون جواب داده است وگرنه تاکنون بیچاره شده بودیم.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها