رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369976

ورود ترامپ به لندن / تظاهرات ضدترامپ در لندن برگزار شد

ساعت 24-مخالفان سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس، عصر پنجشنبه در مناطق مختلف لندن دست به تظاهرات اعتراضی زدند.تظاهرکنندگان هم زمان با ورود دونالد ترامپ بیرون فرودگاه استنستد لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه وی و سیاست هایش سر دادند. شماری دیگری از معترضان در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کرده و با شعارهای خود به استقبال ترامپ رفتند.

به گزارش ایرنا تظاهرکنندگان هم زمان با ورود دونالد ترامپ بیرون فرودگاه استنستد لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه وی و سیاست هایش سر دادند. شماری دیگری از معترضان در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کرده و با شعارهای خود به استقبال ترامپ رفتند.

جمع دیگری از تظاهر کنندگان در حال حاضر در مقابل اقامتگاه سفیر آمریکا در انگلیس واقع در مرکز لندن تجمع کرده و علیه رئیس جمهوری آمریکا شعار می دهند.

شرکت کنندگان شعارنوشته هایی را در دست دارند که روی برخی از آنها &#۳۹;از ترامپ استقبال نمی کنیم &#۳۹;، &#۳۹;مخالف ترامپ و حزب محافظه کار&#۳۹; و &#۳۹; نه به ترامپ نه به نژاد پرستی&#۳۹; نوشته شده است. آنها همچنین در شعارهای خود اعلام کردند که برای رساندن پیام اعتراضی به ترامپ دراین مکان تجمع کرده اند.

در این حرکت اعتراضی فعالان ضد جنگ سخنانی را در محکومیت سیاست های رئیس جمهوری آمریکا بیان کرده و یادآور شدند که ترامپ با خروج از برجام و نزدیکی روابط خود با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اوضاع خاورمیانه را به سمت بی ثباتی سوق داده است.

دونالد ترامپ بعد از ظهر پنجشنبه پس از شرکت در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل برای انجام سفری کاری، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد.

او در بدو ورود از سوی لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل انگلیس و وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس مورد استقبال قرار گرفت. وی بدون گفت وگو با خبرنگاران مستقر در فرودگاه با بالگرد راهی اقامتگاه جانسون در مرکز لندن شد.

اقامتگاه سفیر آمریکا از شعاع یک صد متری توسط فنس های فلزی و استقرار نیروهای امنیتی حفاظت می شود.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است فردا ( جمعه ) با نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت دوم دیدار کند؛ با این حال این دیدارها از بیم رویارویی با معترضان، خارج از لندن برگزار می شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی بزرگ موسوم به «روز ملی تظاهرات» قرار است فردا ( جمعه ) ساعت ۱۴ به وقت محلی از مقابل ساختمان شبکه خبری بی‌بی‌سی آغاز شود و معترضان به سمت میدان ترافلگار حرکت خواهند کرد. همچنین بالون غول‌پیکر تمسخرآمیز ترامپ به مدت چند ساعت بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درخواهد آمد.

ترامپ پیش از سفر امروز خود به انگلیس ادعا کرد: مردم این کشور من را دوست دارند. این در حالی است که او تاکنون سه بار سفر خود را به دلیل اعتراض های مردم انگلیس به تاخیر انداخته و سفر خود را از سطح رسمی به کاری تنزل داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها