رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 370890

خواص صبر زرد  | معجزه صبر زرد برای لاغری و درمان یبوست

هر آنچه میخواهید درباره صبر زرد و خواص آن برای پوست و درمان یبوست بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

صبر زرد
html>

خواص صبر زرد

صبر زرد صمغ سیاهرنگ درختی خاص نواحی گرم هندوستان و جزایر آنتیل و شمال آفریقا می باشد .این گیاه ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد می کند و از طریق پاجوش تکثیر می شود و فاقد ساقه بوده ولی برگهای آن دراز و تا ارتفاع 30 سانتیمتر رشد می کند . گلهای آن زرد رنگ می باشد .

صبر زرد قبل از میلاد مسیح مورد استفاده بوده است. کلئوپاترا ملکه مصر پوست خود را جهت دوری از آفتاب به این گیاه آغشته می کردند وحتی مصریان برای مومیائی کردن مردگان از آن استفاده می کردند . در کتاب مقدس هم نام این گیاه ذکر گردیده است .

خواص صبر زرد

طرز استفاده صبر زرد

صبر زرد از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک می باشد شیرابه آن به مصرف طبی می رسد

خون را تصفیه می کند اگزما را درمان می کند
برای معالجه اسهال خونی مفید است گرفتگی کبدی را برطرف می کند
در معالجه صرع مفید است تقویت کننده بدن است
برای معالجه آسم مفید است یبوست را برطرف می کند و روده ها را تمیز می کند

برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرابه آنرا روی پوست بمالید.

برای التیام زخم ها شیرابه آنرا روی زخم بمالید.

مبتلایان به بیماری قند می توانند با مصرف این گیاه قند خون خود را کنترل کنند.

برای رفع ریزش مو ، شیرابه آنرا به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید.

صبر زرد بهترین کرم مرطوب کننده است برگها را بشکنید و ژله آنرا به پوست بمالید .

برای شستن چشم و زخم ها شیرابه صبر زرد را با آب مخلوط کرده و استفاده کنید .

طرز استفاده صبر زرد

خواص صبر زرد برای یبوست

از قدیم به‌عنوان ملینی قوی از این گیاه استفاده می شود چنانکه صمغ این گیاه برای رفع کوتاه مدت یبوست‌های مزمن به کار می‌رود. به‌علت تلخی بسیار زیاد این ماده پودر صمغ این گیاه را با مقداری جوش‌شیرین داخل کپسول خالی ریخته و تا روزی دو کپسول را برای مدت زمان کوتاهی می‌توان به‌کار برد.

صبر زرد و پاکسازی بدن

صبر زرد می‌تواند مواد زائد را از قسمت‌های مختلف بدن جذب و دفع نماید که این اثر خود باعث پاک‌سازی خون، طراوت، شادابی و شفافیت رنگ پوست و احساس نشاط می‌شود ، از خواص دیگر این گیاه خونرسانی به قسمت انتهائی بدن و لگن است، از این رو هم در شروع قاعدگی‌هایی که مدت‌ زمان طولانی متوقف شده اثرات بسیار مفیدی دارد.

خواص صبر زرد برای پوست

جهت ترمیم بافت فرسوده پوست ژل حاصل از برگ‌های تازه این گیاه استفاده می گردد و بهترین ماده برای پاکسازی پوست صورت از گرد و غبار، چربی، عرق و آثار آرایش می‌باشد. همچنین بعد از اصلاح جهت جلوگیری از جوش مورد استفاده می باشد ،خاصیت ضدباکتریائی و ضدقارچی ژل این گیاه باعث بهبود زخم‌ها و جراحت‌های عفونی پوست می‌ گردد و برای پوست‌های حساس و خشک که در اصطلاح ”پوست پوست“ می‌شوند نیز سودمند می باشد. ماساژ مداوم ژل تازه این گیاه به پوست باعث نابود شدن چین و چروک صورت و خال‌های پوستی می‌شود و از ترک خوردن پوست به‌خصوص پوست شکم زنان آبستن جلوگیری می‌کند.

صبر زرد جهت کاهش فشار خون بالا

15 گرم پودر صبر زرد را با 20 گرم پودر حنا مخلوط شود، با کمی آب خمیر گردد و پس از آنکه مدتی گذشت، آنرا به کف پاها مالیده شود و این عمل را چندین بار دیگر تکرار کنید و اثر آنرا در پایین آوردن فشار خون بالا مشاهده نمایید.

خواص صبر زرد برای یبوست

خواص صبر زرد برای لاغری

یکی از مفیدترین خواص گیاه صبر زرد کمکی است که به کاهش وزن می کند. این گیاه با تحریک متابولسیم سبب سوزاندن کالری بیشتری می گردد. نوشیدن شیره آلوئه ورا به صورت روزانه مساوی چندنوبت ورزش هفتگی می باشد. آلوئه ورا حاوی مقدار زیادی پروتئین کلاژن است و زمانی که شما شیره آن را نوش جان می کنید، بدن مجبور می شود برای جذب پروتئین انرژی بیشتری را استفاده کند و همین سبب کاهش وزن می گردد. به علاوه، با استفاده این گیاه حجم کمتری از غذا در روده باقی می ماند و به این صورت کالری کمتری از غذاها در بدن جذب می شود.

مضرات صبر زرد

صبر زرد اگر به اندازه مورد استفاده قرار بگیرد خطری برای بدن ندارد ولی مقدر زیاد آن موجب اسهال خونی می گردد ضمنا برای مادرانی که کودک خود را شیر می دهند این گیاه ازطریق شیر داخل بدن کودک می شود و ایجاد اسهال می کند لذا نباید از آن استفاده کنند. همچنین این گیاه برای زنان آبستن موجب سقط جنین می گردد .

دیگر فواید صبر زرد برای پوست


صبر زرد یک درمان معجزه آسای واقعی برای پوست ما است. می تواند به عنوان یک مراقبت مرطوب کننده صورت مورد استفاده قرار گیرد ، پوست را لطیف تر کرده ، گردش خون آن و تولید کلاژن و الیاف الاستیک بافت همبند را تقویت می کند.صبر زرد همچنین به عنوان یک ماده ضد پیری طبیعی عمل می کند ، زیرا مواد موثره آن باعث ایجاد چین و چروک و جوانتر نشان دادن پوست می شود. سوسن کویر همچنین در مبارزه با مشکلات پوستی همه کاره است. گیاه صبر زرد باعث تسکین سوختگی (به ویژه آفتاب سوختگی) ، سوختگی ، واکنش های آلرژیک ، زخم شده و باعث بازسازی پوست می شود. صبر زرد دارای اثر خنک کننده ، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و بنابراین به جوش ، آبسه ، اگزما ، درماتیت عصبی ، تبخال یا پسوریازیس کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها