رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372230

یک کشته و ۲ زخمی در حمله به ارتش مصر در مرز غزه

ساعت24-افراد مسلح ناشناس صبح امروز یک خودروی زرهی ارتش مصر را در شهر رفح واقع در استان شمال سیناء در نزدیکی مرز غزه با یک فروند راکت هدف قرار دادند.

اصابت یک فروند راکت به یک خودروی زرهی ارتش مصر که در حال حرکت در منطقه حایل واقع در نزدیکی مرز نوار غزه بود، منجر به انهدام کامل این خودرو شد.

روزنامه قطری «العربی الجدید» در سایت خود به نقل از برخی منابع قبیله‌ای نوشت که خودروهای ارتش و چند دستگاه آمبولانس سریعا در محل حاضر شدند تا اجساد قربانیان را به بیمارستان انتقال دهند.

بر اساس این گزارش، در این حمله یک نفر از نظامیان مصری کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طی چند ماه گذشته این نخستین حمله در منطقه حایل است که ارتش مصر در اواخر سال ۲۰۱۴ ساخت آن را آغاز کرد و مساحت آن پنج کیلومتر است که محله‌ها و روستاهای شهر رفح را دربر می‌گیرد.

این حمله در حالی است که ارتش مصر طی چند هفته اخیر به دنبال چند حمله به نظامیان آن که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان آن شد، حضور نظامی خود در مناطق ساحلی شمال رفح را تشدید کرده است.

ارتش مصر همچنین شماری از نیروها و تجهیزات نظامی خود را از رفح و شیخ زوید به مناطق ساحلی رفح و بندر آن اعزام کرد تا کنترل این مناطق را به دست گیرد.

از فوریه گذشته عملیات گسترده زمینی، هوایی و دریایی مصر در تمامی شهر و استان‌های سیناء با هدف نابودی گروه‌های تروریستی آغاز شد و از جمله این گروه‌ها نیز گروه موسوم به «أنصار بیت‌المقدس» است که پس از بیعت با داعش به «ولایت سیناء» تغییر نام داد.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها