رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372247

لیست لژیونرهای پرسپولیس 50 نفره شد!

با جدایی وحید امیری از پرسپولیس، شمار لژیونرهای مستقیم تاریخ باشگاه پرسپولیس به عدد 50 رسید.

وحید امیری در حالی به ترکیه رفت که در دو فصل اخیر یکی از بهترین بازیکنان تیم پرسپولیس و لیگ برتر ایران بود و نبودش میتواند از کیفیت تیم پرسپولیس و لیگ ایران بکاهد. اما این انتقال برای قرمزها رکوردی جالب توجه را به ارمغان آورد و تعداد لژیونرهایشان را به عدد 50 رساند.

اولین لژیونر مهدی عسگرخانی بود که در اوایل دهه 50 به تیم السالیمه کویت پیوست. 5 سال بعد از او پرویز قلیچ خانی راهی لیگ آمریکا شد تا انتقالی جالب را رقم بزند.

در دهه 70 انتقال بازیکنان ایرانی به خارج از کشور و مخصوصا اروپا شدت بیشتری یافت. علی دایی به السد رفت و کریم باقری راهی آرمینیا بیله فلد آلمان شد. مهدی مهدوی کیا، مهرداد میناوند و... نیز راه قاره سبز را در پیش گرفتند و فوتبال ایران را صاحب نماینده های بیشتری در این قاره کردند.

در مجموع تیم پرسپولیس 21 انتقال به اروپا را به صورت مستقیم رقم زد که در فوتبال ایران بی نظیر است. نادر میراحمدیان (مجارستان)، کریم باقری (آلمان)، مهدی مهدوی کیا (آلمان)، هادی مهدوی کیا (تیم ب هامبورگ)، علیرضا امامی فر (بلژیک)، نیما نکیسا (یونان)، بهنام طاهرزاده (اسلوونی)، رضا ترابیان (بلژیک)، رضا شاهرودی (ترکیه)، مهرداد میناوند (اتریش)، حسین کعبی (انگلستان)، محمد پروین (اسلواکی)، علیرضا حقیقی (روسیه)، افشین اسماعیل زاده (پرتغال)، شهاب زاهدی (ایسلند)، رضا کرملاچعب (فنلاند)، مهدی طارمی (ترکیه)، رامین رضاییان (ترکیه)، فرشاد احمدزاده (لهستان)، صادق محرمی (کرواسی) و وحید امیری (ترکیه) تمام ترانسفرهای اروپایی پرسپولیس هستند.

نکته قابل توجه دیگر، پراکندگی لیگ هایی است که بازیکنان پرسپولیسی در آن حضور داشته اند. آلمان، انگلستان، بلژیک، مجارستان، یونان، اسلوونی، اسلواکی، ترکیه، پرتغال، فنلاند، ایسلند، لهستان، اتریش و کرواسی کشورهایی هستند که قرمزها در آن نماینده داشته اند.

البته فراموش نکنیم که این لیست 50 نفره بازیکنانی هستند که به صورت مستقیم از پرسپولیس ترانسفر شده اند و به طور مثال بازیکنانی نظیر کریم انصاری فرد و... که هم اکنون لژیونر هستند نیز چند سالی در پرسپولیس بوده اند.

همچنین سرخپوشان پایتخت این فصل با انتقال احمدزاده، محرمی و امیری به اروپا رکورد زدند اما از این رکوردزنی حتی یک ریال هم نصیبشان نشد!

منبع: ورزش سه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها