رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372458

خواص لوبیا سفید | با فواید شگفت انگیز لوبیا سفید برای دیابت آشنا شوید

لوبیا سفید در درمان بسیاری از بیماریها از جمله دیابت مفید است در این مطلب مطالب مفیدی از لوبیا سفید را گرد اوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

لوبیا سفید
html>

خواص لوبیا سفید

خواص لوبیا سفید

لوبیا سفید شبیه کلیه است. رنگ سفید آن از یک لوبیای که در پرو رشد می‌کند، اقتباس شده است لوبیا سفید برای سلامتی و رفع بیماری های انسان مفید است خواص لوبیا سفید به علت ترکیبات موجود در آن می باشد.

از ترکیبات موثر آن می توان به:

کلسیم نیاسین
آهن سدیم
پتاسیم اسید فولیک
فسفر پروتئین
ویتامین سلنیوم

همچنین لوبیا سفید دارای فیبر بالا می باشد که باعث تقویت دستگاه گوارش می شود. میزان کلسترول آن کم می باشد. لوبیا سفید موجب رسیدن اکسیژن به سلول ها و جذب کلسیم را نیز افزایش می دهد.

خواص لوبیا سفید برای لاغری

عصاره لوبیای سفید ، یک ماده ی طبیعی می باشد که به شکل مکمل آن را می فروشند و در بازار معمولاً به نام«مهارکننده نشاسته» شناخته شده است.

مکانیسم این عصاره بی این صورت است که مانع آلفا آمیلاز (یکی از آنزیم های طبیعی بدن) می گردد تا کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل نشود. عصاره لوبیای سفید ، با محدود کردن فعالیت آلفا آمیلاز، موجب می شود گلوکز کمتری به چربی تبدیل شود.

۱۰۰ گرم لوبیا پخته شده دارای ۱۴ کالری می باشد لذا برای کاهش وزن مناسب است.

مضرات لوبیا سفید

خواص لوبیا سفید برای دیابت

کسانی که دچار دیابت هستند از لوبیا سفید برای تنظیم قند خون استفاده می کنند. محققان کشف کردند میزان قند خون در افراد دیابتی بعد از مصرف لوبیا سفید تنظیم می گردد. افراد دیابتی بعد از هر غذا با کاهش شدید قند خون روبرو می شوند. اما اگر لوبیا سفید مصرف کنند میزان قند در حد متعادلی می شود و دچار مشکلات ناشی از کاهش قند خون نمی شوند.

خواص لوبیا سفید برای کبد

لوبیا سفید در بدن باعث سم زدایی و خروج سم های موجود در کبد می شود و باعث کارکرد خوب کبد می گردد. در نتیجه برای تقویت کبد و خروج مواد سمی از بدن مصرف لوبیا سفیدمفید است . همچنین، لوبیای سفید دارای خاصیت سم‌زدایی است. گیاهان سم‌زدا ، مواد سمی و بیهوده را از بدن خارج می‌ نمایند و کارکرد کلیه و کبد را افزایش می دهد و جریان خون را در بافت‌ها زیاد می کند.

خواص لوبیا سفید برای درمان کم خونی

استفاده از لوبیا سفید سبب نوسازی سلول ها می گردد و نیز برای درمان کم خونی توصیه شده است و برای هیچ کدام از گروه های خونی مشکل ساز نمی باشد لوبیا سفید باعث زیاد شدن ذخایر آهن بدن می شود. هموگلوبین بیشتر در بدن به انتقال بیشتر اکسیژن در بدن کمک می کند. آهن، بخش مهمی از کارکرد سلول‌ها و آنزیم‌ها می باشد. کودکان در حال رشد نیز به آهن بیشتری نیازمندند و لوبیا سفید بهترین منبع تغذیه برای آنها می باشد.

خواص لوبیا سفید در بارداری

لوبیای سفید دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که دارای نقش مهمی در سلامت انسان می باشد. لوبیا حاوی فولات زیادی است که برای زنان در اوایل بارداری مهم می باشد زیرا مقادیر کافی از فولات باعث جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین می شود.

همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین ب 1 و آهن می باشد که برای سلامت مغز حیاتی و برای رشد جنین در زنان باردار مفید است.

خواص لوبیا سفید برای کبد

خواص لوبیا سفید برای کاهش خطر سرطان

مصرف لوبیا سفید باعث مقاوم شدن بدن در مقابل سرطان می شود. لوبیا سفید حاوی مس و منگنز می باشد که در تجزیه رادیکال های آزاد نقش مهمی دارا می باشد و در نتیجه بدن را در برابر سرطان محافظت می کند لوبیا سفید بیشتر از دیگر انواع لوبیا توانایی مقابله با سرطان را دارد و این به دلیل فیبر بالای آن می باشد. به دفع سموم کمک می‌کند همچنین خطر ابتلا به سرطان‌های متعدد را نیز کاهش می‌ یابد. لوبیا سفید حاوی مواد شیمیایی و فلاونوئید می باشد که رشد سلول‌های سرطانی را از بین می برد. این فیبر در جلوگیری از سرطان مقعدی موثر می باشد و لوبیا سفید را به ماده‌ای موثر در کاهش سرطان‌های روده‌ای مبدل می شود. افزایش مصرف لوبیا سفید – ۲ تا ۳ بار در هفته- برای مبارزه با سرطان مفید است.

لوبیا سفید مفید برای آقایان

محققان کشف کردند که خوردن لوبیای سفید به علت وجود پروتئین باعث عمر طولانی در مردان می شود. همچنین میزان تناسب اندام را زیاد می کند، و تعادل گلوکز آنها را بهبود می دهد. این تاثیر در زنان یافت نشد. پرونتین یک ترکیب گیاهی متعلق به گروه ایزوفلاوون ها می باشد.

لوبیا سفید مفید برای آقایان

مضرات لوبیا سفید

  1. افرادی که نقرس دارند نباید از لوبیا سفید مصرف کنند.

  2. افرادی که نفخ دارند چون باعث ایجاد گاز در معده می شود باید در مصرف آن محتاط باشند.

3. افرادی که دارای مشکلات گوارشی و هضم غذا هستند به علت دیر هضم بودن لوبیا سفید نباید مصرف کنند.

دیگر خواص لوبیا سفید


لوبیا کربوهیدرات های خود را به آرامی در جریان خون آزاد می کند و بنابراین سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. در نتیجه ، آنها مدت طولانی شما را سیر نگه می دارند و برای بیماران دیابتی ایده آل هستند . آنها همچنین حاوی فیبرهای محلول هستند که هنگام دفع کلسترول را متصل می کنند و بنابراین سطح کلسترول را کاهش می دهند.

علاوه بر این ، خوردن لوبیا بیش از هر سبزی دیگر می تواند آنتی اکسیدان های بدن را برای مبارزه با رادیکال های آزاد فراهم کند. آنها قرار است به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ، تصلب شرایین و سرطان کمک کنند. اثر پیشگیری از سرطان ، به ویژه در مورد سرطان روده بزرگ و سرطان پستان ، نیز توسط مطالعات مختلف تأیید شده است.

فواید لوبیا سفید برای سلامتی چیست؟

1- سطح کلسترول بد را کاهش دهید

لوبیا سفید به دلیل محتوای فیتواسترول ها، استرول های گیاهی، به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند.

این کلسترول بد، به نام LDL ، در شریان های شما رسوب می کند و بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. فیتواسترول ها از این رسوب جلوگیری می کنند و از شریان های شما محافظت می کنند!

خواص لوبیا سفید | با فواید شگفت انگیز لوبیا سفید برای دیابت آشنا شوید

خوردن لوبیا سفید به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک می کند

آیا می دانستید که لوبیا دریایی حاوی ترکیباتی است که ممکن است از برخی سرطان ها جلوگیری کند؟ در واقع، لوبیا خشک سرشار از آنتی اکسیدان است. آنها با رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های مسئول پیری زودرس سلولی که باعث سرطان و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند، مبارزه می‌کنند .

حاوی چندین آنتی اکسیدان است:

- آنتوسیانین ها

- ساپونین ها

- ویتامینE

- مس و منگنز

از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کنند

خوردن منظم لوبیا به سلامت قلب و عروق کمک می کند . در واقع، لوبیا سفید، همراه با لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی، برای جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی شناخته شده است، زیرا غنی از موارد زیر است:

- فیبر محلول که باعث کاهش جذب اسیدهای صفراوی می شود.

- فیتواسترول هایی که سطح کلسترول را کاهش می دهند.

- آنتی اکسیدان هایی که از بیماری های مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کنند.

درمان مشکلات گوارش

آیا فکر کردید خوردن لوبیا برای گوارش شما مضر است؟ علاوه بر فیبر محلول، این لوبیا دریایی دارای فیبر نامحلول بالایی است که به عنوان اثر مفیدی در حمل و نقل شناخته شده است. در واقع، این فیبرها باعث افزایش حجم مدفوع و رفع مشکلات یبوست می شوند، اما در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نیز نقش دارند.

علاوه بر این، لوبیا سفید به تعادل فلور باکتریایی روده کمک می کند زیرا حاوی الیگوساکاریدهای مقاوم، کربوهیدرات ها و نشاسته است. البته شایان ذکر است که این کربوهیدرات ها باعث نفخ می شوند، به خصوص اگر عادت به خوردن این حبوبات نداشته باشید.

این حبوبات نیز مغذی هستند و احساس سیری را افزایش می دهند.

منبع خوبی از پروتئین گیاهی است

گیاهخواران و وگان ها به خوبی می دانند که خوردن حبوبات به تامین نیازهای پروتئینی آنها کمک می کند. لوبیاهای سفید مانند نخود، لوبیا قرمز، عدس قرمز، عدس سبز و نخود سرشار از پروتئین گیاهی هستند.

توجه به این نکته ضروری است که این لوبیا تنها حاوی مقدار کمی متیونین است که یکی از اسیدهای آمینه ضروری است. بنابراین توصیه می شود برای تکمیل این اسید آمینه ضروری، آجیل یا غلات مصرف کنید.

این لوبیا برای سلامت استخوان ها مفید است

آیا به دنبال استخوان های قوی هستید؟ لوبیا سفید حاوی مواد معدنی ضروری برای استحکام استخوان و در نتیجه جلوگیری از پوکی استخوان است:

- کلسیم و فسفر که استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند.

- منیزیم که در رشد استخوان نقش دارد.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است

اگر می خواهید یک رژیم غذایی غنی از عناصر کمیاب و مواد مغذی داشته باشید تا سالم بمانید، خوردن لوبیا سفید را در نظر بگیرید.

این لوبیا حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است:

- آهن، که تمام سلول های شما را با اکسیژن تامین می کند.

- منیزیم یک عامل ضد استرس طبیعی است که به عضلات از جمله قلب کمک می کند تا منقبض شوند.

- روی، که به ترشح هورمون های تیروئید و برخی واکنش های ایمنی کمک می کند.

- پتاسیم و ویتامین B6 برای سیستم عصبی مفید است

چگونه لوبیا سفید بپزیم؟

مانند بسیاری از حبوبات، لوبیا سفید خشک یا نیمه خشک باید کاملاً پخته شود تا از لطافت کامل آنها قدردانی کنید.

قبل از آشپزی، به یاد داشته باشید که زمان خیساندن را رعایت کنید.

در واقع لوبیا سفید را باید از چند ساعت تا یک شب در آب سرد خیس کرد.

پس از آبگیری مجدد، آب خیس شده را دور بریزید، سپس آنها را در آب تازه بپزید.

زمان پخت آنها پس از جوشاندن آب حدود 30 دقیقه است.

برای هضم بهتر و محدود کردن نفخ، می توانید جوش شیرین را به آب آشپزی اضافه کنید و بعد از پخت آن ها را بشویید.

مصرف منظم لوبیا سفید می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، سلامت روده را بهبود بخشد (تنظیم حمل و نقل روده و جلوگیری از سرطان روده بزرگ) و لوبیا سفید منبع ارزشمندی از پروتئین گیاهی، تقریباً بدون چربی و بدون کلسترول است.

محتوای خوبی از فیبر، کربوهیدرات، کلسیم، آهن و ... دارد، بنابراین یک پروفایل غذایی جالب است. برای پیدا کردن تصویر مثبت در چشمان شما کافی است.

لوبیا سفید بیش از هر چیز یک کربوهیدرات است که عمدتاً از نشاسته تشکیل شده است. دیر هضم است زیرا شاخص گلیسمی آن در حدود 40 تا 45 است. مصرف آن انرژی دریافتی ورزشکاران را پوشش می دهد.

چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

لوبیا دریایی اغلب به دلیل ایجاد ناراحتی های گوارشی مانند نفخ در هنگام مصرف زیاد مقصر شناخته می شود. این نه تنها به فیبر، بلکه به دلیل گوگرد است. برای جلوگیری از این ناراحتی، برای اینکه لوبیا سفید قابلیت هضم بیشتری داشته باشد، لازم است آنها را یک شب در آب سرد خیس کنید.

چه زمانی باید از آنها اجتناب کرد؟

اگر مجبورید مصرف پتاسیم خود را مانند بیماری مزمن کلیوی محدود کنید، باید از لوبیا سفید خودداری کنید. به همین ترتیب، اگر نیاز دارید مصرف فیبر خود را محدود کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها