رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 375403

موزه های تایلند و مالزی

ساعت24-برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردمان یک کشور به دیدن موزه های آن کشور بروید چرا که موزه ها آئینه ی فعالیت های مردمان یک سرزمین می باشند. موزه محلی مناسب برای جمع آوری، نگهداری و به تصویر کشیدن آداب و رسوم یک ملت می باشد.

اندیشه

در این بخش به معرفی موزه های دو کشور تایلند و مالزی می پردازیم.

موزه ملی تایلند

این موزه گنجینه ای گرانبها از آثار و بناهای و جذاب ترین دیدنی های کشور تایلند می باشد که اشیاء و آثار تاریخی که از دوران ما قبل تاریخ تا کنون پیدا شده را شامل می شود.

این موزه که در ابتدا محل زندگی پادشاه تایلند قصر "ونگ نا بوده" است در سال 1874 به دستور پادشاه رامای پنجم ساخته شد. در این موزه مجموعه ای از آثاری چون سلاح های چینی، گنجینه طلا، سنگ های قدیمی، عروسک، پوشاک، منبت کاری، و آلات موسیقی سنتی از کشورهای آسیای شرقی نگهداری می شود

موزه خطای دید تایلند| موزه تریک آی

این موزه فوق العاده جذاب در شهر پوکت قرار گرفته است. ساختمان این موزه دارای دو طبقه و پنج گالری می باشد. در دیوارهای این موزه نقاشی هایی کشیده شده اند که هنگامی که در کنار آنها قرار می گیرید به علت خطای دید در محیط و فضای نقاشی قرار می گیرید و می توانید عکسهای بسیار جالب و جذابی بیندازید.

موزه مینی سیام تایلند

این در شمال پاتایا قرار گرفته است که مجموعه ای بی نظیر از ماکت بناهای تاریخی و معروف جهان می باشد. ابعاد این ماکت ها یک بیست و پنجم ابعاد واقعی می باشد. از جمله این بنا ها می توان به تخت جمشید، برج ایفل، کاخ کرملین و برج پیزا اشاره کرد.

کاخ سوآن پاکاد

این کاخ که در بانکوک قرار گرفته زمانی محل اقامت اعضای خاندان سلطنتی بوده است. در این مکان 5 خانه تایلندی وجود دارد که در هرکدام از آنها آثار هنری بسیار ارزشمندی نگهداری می شود. این وسایل قدیمی و آثار هنری متلق به شاهزاده ها و خانواده سلطنتی بوده است.

خانه جیم تامپسون تایلند

این خانه در شهر بانکوک قرار گرفته است. خانه جیم تامپسون تاجر آمریکایی از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که وی به آثار هنری علاقه داشته است و مجموعه بزرگی از آثار هنری مربوط به جنوب غربی آسیا را خریداری می کرد. امروزه خانه او تبدیل به موزه ای شده که گردشگران بانکوک از آن دیدن می کنند.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارد و در سال 1963 پس از استقلال کشور از استعمار بریتانیا به دستور سومین پادشاه مالزی ساخته شد. در این موزه گنجینه ای از آثار تاریخی و میراث فرهنگی بسیار زیادی را می تواید مشاهده نمایید. این موزه شامل چهار گالری می باشد. گالری تاریخچه ابتدایی، گالری دوران پادشاهی مالزی، گالری دوران استعمار و گالری مالزی جدید.

موزه پول مالزی

این موزه در بانک مرکزی کشور مالزی و در شهر کوالالامپور قرار گرفته است. این موزه به عنوان یکی از جاذبه های سفر به مالزی به شمار می آید. در این موزه جالب سکه هایی از دوران مالایی و انواع پول های که در دوران مختلف در این کشور رایج بوده را مشاهده نمایید.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

موزه هنرهای اسلامی مالزی که در شهر کوالالامپور قرار دارد در سال 1998 تاسیس شده است و از بزرگترین موزه های اسلامی منطقه جنوب شرق آسیا می باشد. این موزه شامل 12 گالری و دارای بیش از 8000 اثر هنری اسلامی می باشد.

موزه مجسمه های مومی فرش قرمز

این موزه دارای حدود 100 مجسمه از افراد مشهور در جهان شامل چهره های سیاسی و هالیوودی و .... می باشد. از دیگر جذابیت های این موزه مجسمه های افرادی است که نام آنها در گینس برای دلایل مختلفی مانند موی بلند یا ناخن بلند به ثبت رسیده است.

موزه ملی ستاره شناسی مالزی

این موزه که یک مرکز علمی است و بر بالای تپه ای نزدیک به Lake Garden ساخته شده است. این محل از جاذبه های کوالالامپوز می باشد. در این مرکز به بازدید کنندگان مشتاق اطلاعات جالب و مفیدی در مورد فضا و کهکشانها ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آفر تور لحظه آخری و ارزان سفر باتو

موزه مخابرات کوالالامپور

موزه مخابرات کوالالامپور مجموعه ای از آثار ارزشمند مخابراتی می باشد که در ساختمانی تاسیس شد که تاریخ ساخت آن به سال 1928 میرسد. این ساختمان در سال 1993 تا 1994 به طور کلی بازسازی شد و کار خود را از سر گرفت. این موزه شامل 5 گالری می باشد

گالری اول مربوط به لوازم ارتباطی دوران ماقبل تاریخ مانند نقاشی های آن دوران می باشد.

گالری دوم مربوط به آغاز عصر ارتباطات بین سال های ۱۸۷۰ تا ۱۸۷۸ می باشد و لوازم ارتباطی مانند سیستم مورس را به نمایش گذاشته است.

گالری سوم مربوط به مخابرات در دوران قبل و بعد از استقلال مالزی از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۰ می باشد. در این گالری کلکسیونی از انواع دستگاه های تلفن قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

گالری چهارم که مربوط به دوران معاصر و مدرن می باشد. بازدید کنندگان را با با تحولات عظیم معاصر در دنیای دیجیتال و ارتباطات آشنا می کند.

گالری پنجم مربوط به ارتباطات هوایی می باشد. در این قسمت بازدید کنندگان با شاخه ای خاص از ارتباطات در سیستم های حمل و نقل هوایی و سیستم های شبیه سازی پروازآشنا می شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها