رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 377554

معرفی فستیوالهای استانبول

رپورتاژ / فستیوال‌ها، موزه‌های زنده، رقصنده و رنگارنگی هستند که فقط در آن‌ها می‌شود هنوز هم زیبایی‌های سنت و فرهنگ این دنیای رو به جهانی شدن را دید.

برای یک مسافر مشتاق که می‌خواهد همه زیر و بم شهری که به آن سفر می‌کند را بداند، راهی بهتر از دیدن جشن‌های بومی نیست؛ فستیوال‌هایی که به هر طریق، چه با موسیقی و رقص، رنگ و غذا، چه با مسابقه‌ی حیوانات بومی و بازی‌های هیجان‌انگیز، موجودیت و زیبایی‌های یک شهر را جشن می‌گیرند.

فستیوالهای استانبول

Rock n Coke

‏بزرگترین فستیوال موسیقی ترکیه راک اند کوک است که برای یک دهه است که برگزار می شود ، میزبانان این فستیوال ‏گروههای بزرگ موسیقی معاصر هستند ، این فستیوال جنبه هنری و فرهنگی نیز دارد. ‏

Istanbul Biennial‏‎

‏موضوع پشت این نمایشگاه بیشتر درباره مفاهیم دموکراسی ، سیاست های معاصر و مشکلات اساسی در این رابطه می باشد که ‏پیرامون تمدن و اینکه چه چیزی را می توان متمدن دانست برگزار می شود. این نمایشگاه معمولا در یک فضای عمومی برگزار ‏می شود. ‏ ‏‏‏ ‏‏ ‏

‏‏

ArtInternational Istanbul‏ ‏

‏نمایشگاه هنر بین المللی استانبول در مرکز کنگره هالیچ ‏Halic Congress Center‏ برگزار می شود و هنردوستان زیادی را ‏جذب خود می کند. در این نمایشگاه هنرمندان داخلی و خارجی زیادی شرکت می کنند و کارهای خود را به نمایش می گذارند. ‏‏‏‏

فستیوال هیدیرِلِس

اگر فستیوالی در ترکیه باشد که بتواند به پای کارناوال‌های برزیل برسد، همین فستیوال هیدرلس است که هر سال آدم‌ها را در منطقه فاتح و اطراف آهیرکاپی دور هم جمع می‌کند تا فصل بهار را با هم جشن بگیرند. در این کارناوال ترکی، شب و روز، موسیقی، رنگ، ریتم و زیبایی در خیابان‌ها موج می‌زند. سنت‌های جالبی برای جشن گرفتن بهار دارند که برای ما خیلی هم غریب نیستند؛ پریدن از روی آتش و آرزو کردن، درست مثل چهارشنبه‌سوری خودمان یا اینکه آرزوهایشان را روی یک تکه کاغذ سفید به رودخانه می‌اندازند و خیلی‌ سنت‌های دیگر که باید از نزدیک ببینید. این فستیوال اواخر ماه می برگزار می‌شود.

فستیوال ‏Akbank Jazz ‎

‏فستیوال آکبانک جاز بیست سال است که برگزار می شود. این فستیوال 18 روزه می باشد و جشنی است که توسط برترین های ‏موزیک جز برگزار می شود. این فستیوال طرفداران زیادی در ترکیه و دنیا دارد. ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏

‏ جشنواره فیلم شهری و معماری بین المللی استانبول ‏

‏این جشنواره توسط اتاق معماران ترکیه اداره می شود و از سال 2007 هر سال برگزار می شود. تمرکز این جشنواره به روی ‏اهمیت توسعه فرهنگی و معماری در کنار نگهداری از ساختمان ها و بناهای تاریخی می باشد. در این رویداد حرفه ای های ‏صنعت معماری و تازه کارها در کنار هم قرار می گیرند. در این رویداد فیلم هایی معرفی می شوند که در ارتباط با این موضوع ‏ساخته شده اند. این جشنواره در روز جهانی معماری که اولین دوشنبه ماه اکتبر است برگزار می شود. ‏ ‏ ‏‏‏اطلاعات بشتر را در سایت سفر باتو بخوانید.

جشنواره خرید استانبول

استانبول در روزهای فستیوال، جشن بزرگ و رنگارنگی می‌شود که دیدنش را نباید از دست داد. خیابان‌ها این روزها از همیشه زیباترند. مرکزخریدها بیست و چهار ساعته بازند. هر چیزی بخواهید، از برندهای معروف تا سوغاتی‌های محلی را با تخفیف‌های ویژه ٣٠ تا ٩٠ درصدی در حراج‌های‌ بزرگ جشنواره پیدا می‌کنید. در کنار خرید و خوشگذرانی، سرگرمی‌های دیگری هم هست؛ از نمایش و کنسرت‌های خیابانی گرفته تا تئاترهای عروسکی برای بچه‌ها. حتی رستوران‌ها هم تخفیف ویژه دارند و جاهای دیدنی دو ساعت بیشتر از همیشه بازند تا بعد از خرید، گشتی هم در استانبول بزنید.

فصل حراجی ها یا فستیوال خرید استانبول ترکیه چه تاریخیست ؟

در ابتدا بهتر است بدانید که تاریخ‌های ثابتی برای حراجی های استانبول وجود ندارد و این موضوع ممکن است شوک کوچکی به شما وارد کند. با این حال، هیچ تاریخ رسمی (کنترل شده توسط دولت) برای حراجی های فصلی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، درست مثل قوانین ترافیک متغیر بوده و عوض می‌شوند. اساسا، فروش‌ها، تقریبا در تمام طول سال وجود دارند!

برخی برندهای ترک نظیر Colin's، برند اِفرور - Efor، برند دی ‌فاکتو - Defacto، برند پوشاک ال سی واکیکی - LC Waikiki، برند توین - Tween، برند هاتیک - Hotic ، برند شلوار جین ماوی جینز، برند شلوار جین LTB، برند وای لاندن - Y London و ... مجموعه‌های خود را در چهار فصل مختلف عرضه می‌کنند. بنابراین وقتی که فصل آینده نزدیک است، آنها اقلام فصول قبلی را در حراجی عرضه می‌کنند. از سوی دیگر، بعضی مارک‌ها، مجموعه‌های خود را تنها به دو فصل تقسیم می‌کنند: مجموعه‌های پاییزه و زمستانه-بهاره و تابستانه. به طور طبیعی، زمان فروش آنها متفاوت از برندهای چهار فصلی قبلی است.

علاوه بر اینها، در روز های خاص نظیر عید نوروز، روز مادر، روز ولنتاین و روزهای مذهبی دیگر تخفیف‌های خاص نیز خورده می شود. البته این بدین معنا نیست که شما نمی توانید زمان سفر خود را با فصول حراجی ها هماهنگ کنید. در طول سفر به استانبول در زمان مناسب به احتمال 99 درصد به فصل حراجی ها خواهید خورد.

بیشتر بخوانید:18 حقیقت جالب و باور نکردنی درباره استانبول ترکیه

فستیوال خرید تابستانه استانبول ترکیه : فصل حراج تابستانه استانبول

فروش تابستاهی عمدتا زمانی شروع می‌شود که دمای هوا بار دیگر شروع به افزایش می‌کند. این فروش می‌تواند هر تاریخی بین ابتدای ژوئن (12 خرداد الی 10 تیر) تا هفته اول ماه جولای ( اوایل تیر ماه) باشد. توصیه به شما در خصوص بهترین زمان خرید سفر این است که در هفته اول جولای به خرید بروید تا باا بهترین حراج تابستانه روبه رو شوید و بهترین خرید را داشته باشید. پس از آن، در اواسط ماه سپتامبر (اوایل شهریور) فروش حراج تابستانه به اوج خود خواهد رسید.خرید رپورتاژ خبری ارزان را تجربه کنید.

فستیوال خرید زمستانه استانبول ترکیه : فصل حراج زمستانه استانبول

حراج زمستانه در اواسط دسامبر( 11 آذر تا 11 دی ) یا آغاز ژانویه (12 دی تا 122 بهمن)، با تخفیف‌های 30 درصدی شروع می‌شود و به 50 درصد می رسد. البته این درصد برای همه برند ها و مارک ها یکسان نیست، برخی مارک‌ها تنها به این نرخ‌ها بسنده می‌کنند و تخفیف‌های بیشتری ارائه نمی‌دهند. از سوی دیگر برخی مارک‌ها، دارای موج دوم تخفیف‌ها هستند که عمدتا بیش از 45 یا 50 درصد تخفیف است حتی برای خلاص شدن از آخرین اقلام خود، در ماه آوریل ( 23 فروردین تا 11 اردیبهشت) به بالاترین حد تخفیف 70٪ خود می‌رسند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها