رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379064

خطرناک‌ترین و مرگبارترین بازیهای آنلاین

ساعت 24-خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین و چالش‌های آن جان بسیاری از نوجوان را تهدید می‌کند. در این نوشتار نگاهی انداخته‌ایم به خطرناک‌ترین چالش‌ها و بازی‌هایی که می‌توانند آسیب‌رسان یا کشنده باشند.

2
نوجوانی دوره غیرقابل پیش‌بینی است. خیلی دشوار است تا حدس بزنید یک نوجوان چه در سر دارد و درصدد انجام چه کاری است. با شروع هزاره سوم و رواج پدیده اینترنت تاکنون شاهد چالش‌ها و بازی‌ها خطرناک آنلاین زیادی بوده‌ایم که نوجوانان با هدف سرگرمی و یا کنجکاوی به آن وارد شده‌اند و آسیب‌های جدی به خود وارد آورده‌اند.

هفته گذشته بود که زمزمه‌ها مبنی بر ارتباط میان خودکشی یک دختر ۱۲ ساله آرژانتینی با بازی آنلاین مومو (Momo) در صدر اخبار قرار گرفت. بازی مومو که منجر به هشدارهای جدی پلیس در کشورهای مختلف شده بود، ابتدا در فیسبوک و سپس در واتس‌اپ گسترش پیدا کرد و بسیاری را به یاد بازی نهنگ آبی انداخت.

در ادامه این نوشتار، تکراتو نگاهی انداخته است به خطرناک‌ترین چالش‌های آنلاین که پدر و مادرها می‌بایست نسبت به خطرات این بازی‌ ها و موارد مشابه برای نوجوانانشان آگاه باشند.

چالش لب‌ کیلی (Kylie Lip Challenge)

خانواده خبرساز، جنجالی و زرد کارداشیان خیرشان به هیچ جماعتی نرسیده است (!). لب‌های برجسته کیلی جنر، خواهر ناتنی کیم کارداشیان چالشی را در میان نوجوانان شایع کرده بود به نام "چالش لب کیلی”. در این چالش آنلاین که عمدتا دختران را شامل می‌شد، فرد می‌بایست یک شیشه شات را میان لب‌های خود قرار دهد و تا جایی که می‌تواند آن را بمَکَد تا بدین وسیله لب‌ها به طور مصنوعی برجسته و به لب‌های کیلی شبیه شوند، اما اگر نتیجه کار تنها در همین خلاصه می‌شد، مشکلی نبود!

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
جالش لب کیلی

از جمله خطرهای این چالش این بود که شیشه شات، تحت فشار و در میان لب‌های شرکت کننده بشکند و پارگی لب را به دنبال داشته باشد. کمترین حالت آن نیز این بود که رگ‌های آن ناحیه دچار گرفتگی شوند و در نتیجه التهاب بوجود آید.

چالش خفه کردن (The Choking Game)

این یکی از خطرناک‌ترین چالش‌های آنلاین بوده است و با نام‌های میمون فضایی،‌ چالش بیهوشی، چالش ناک‌اوت و بازی بیهوشی نیز شناخته شده است. در چالش خفه کردن که در میان نوجوانان و جوانان رواج دارد، فرد می‌بایست گلوی یکی از دوستانش را آنقدر فشار دهد تا او از هوش برود. شرکت کنندگان در این چالش پس از آنکه هوشیاری دوستشان برگشت، به گفته خودشان، احساس رضایت می‌کردند.

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
چالش خفه کردن

گزارش‌هایی از مرگ‌های تصادفی در نتیجه این بازی دیوانه‌وار تاکنون ثبت شده است. ویدیوهای زیادی در راستای آگاه‌سازی در مورد این چالش و جلوگیری از صدمات بیشتر، با مخاطب قرار دادن والدین و نوجوانان منتشر شده است. مرگ در نتیجه چنین چالشی یکی از احمقانه‌ترین مرگ‌هاست!

چالش نوار چسب (The duct tape challenge)

چالش نوارچسب یا داک تیپ یکی از خطرناک‌ترین بازی های آنلاین و محبوب در شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است. شرکت‌کنندگان در این چالش به طور کامل، عمدتا بر روی یک صندلی، توسط نوار چسب اصطلاحا باندپیچی می‌شوند. آنها حالا سه دقیقه فرصت دارند تا خود را از این دام خودساخته رها کنند. افراد از کل این فرآیند فیلم تهیه کرده و با هشتگ ducttapechallenge# در یوتیوب بازگذاری می‌کنند.

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
چالش نوار چسب

در این چالش موارد زیادی پیش آمده است که شرکت‌کننده در حال تلاش برای فرار از این وضعیت، به زاویه‌ای نامناسب فرود آمده و به خود آسیب وارد کرده است. در یکی از این موارد، یک نوجوان زمانی که در حال رهایی از مخمصه بود، تکه شکسته شده از شیشه پنجره در کاسه چشمش فرو می‌رود.

چالش دارچین (The cinnamon challenge)

یکی از شایع‌ترین و خطرناکترین چالش‌های آنلاین چالش دارچین بود. شرکت‌کنندگان در در این چالش سعی می‌کردند در طول ۶۰ ثانیه در حالی که از خود فیلم می‌گیرند، یک قاشق کامل دارچین بخورند. در طول این یک دقیقه آنها حق ندارند هیچ چیز دیگری بخورند و یا بنوشند. در پایان شرکت کنندگان ویدیوی بدست آمده را در یوتیوب آپلود می‌کردند.

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
چالش دارچین

از آنجا که دارچین به طور کامل دهان و حلق را می‌پوشاند و خشک می‌کند، این چالش منجر به مشکلات تنفسی در ناحیه گلو می‌شود و حتی در مواردی منجر به مسدود شدن شش‌ها و خفگی شرکت‌کننده شده است. گزارش‌هایی از مرگ در نتیجه این چالش نیز به ثبت رسیده است.

چالش ماشین سواری (The car surfing challenge)

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
چالش ماشین سواری

در طول این چالش شرکت‌کننده‌ها باید بر روی بخش‌های خارجی یک وسیله نقلیه در حال حرکت، عمدتا بر روی سقف، قرار گیرد، در حالی که فرد دیگری آن را هدایت می‌کند. بدیهی است که احمال سقوط فرد از روی وسیله نقلیه بسیار زیاد است. مانند تمامی موارد این فهرست، گزارش هایی از مرگ بازیکن و عمدتا در نتیجه وارد آمدن ضربه به سر، در نتیجه این چالش گزارش شده است.

چالش نمک و یخ (The salt and ice challenge)

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
چالش نمک و یخ

در این چالش شرکت‌کننده می‌بایست ترکیبی از قطعات یخ و مقداری نمک را بر روی مشت و یا سایر قسمت‌های بدن خود قرار دهد و درد ناشی از آن را تحمل کند. هر نوجوانی که بتواند بیشترین مدت زمان تحمل درد را ثبت کند، برنده بازی خواهد بود. شرکت کنندگان این چالش، درد و پیامدهای ناشی از سوختگی‌های نوع دوم و سوم را به جان می‌خرند.

چالش تخم چشم (The eyeball challenge)

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
چالش تخم چشم یکی از خطرناک‌ترین چالش های آنلاین

چالش درآوردن تخم چشم یکی از خشن‌ترین بازی های شایع در میان نوجوانان است. این چالش به این صورت است که می‌بایست یک شیشه مشروب را به طرز دیوانه‌واری تا جای ممکن به درون حدقه چشم فرو کرد. تاکنون چالش تخم چشم که یکی از خطرناک‌ترین چالش‌های آنلاین به شمار می‌رود، منجر به وارد آمدن سوزش، تورم و زخم در ناحیه قرنیه بسیاری از شرکت‌کنندگان شده است. حتی در مواردی، از دست دادن قوه بینایی و کوری نیز گزارش شده است.

بازی خودکشی مومو (Momo Online Game)

مومو یکی از خطرناک‌ترین بازی های آنلاین است. مومو یک بازی آنلاین در پیام‌رسان‌هاست که هفته گذشته پس از مشخص شدن ارتباط آن با خودکشی یک دختر ۱۲ ساله در آرژانتین سر و صداهای زیادی به پا کرد. منشاء چالش خودکشی مومو فیسبوک گزارش شده که پس از گسترش به واتس‌اپ و یوتیوب نیز راه پیدا کرده است.

نیروهای پلیس در برخی از کشورها که خطر این بازی احساس می‌شده است، به مردم هشدار داده‌اند. پلیس بوینس آیرس می‌گوید خودکشی یک دختر بچه ۱۲ ساله در حیاط‌ خانه‌شان با تشویق شخص سومی همراه بوده است و گمانه زنی می‌شود با بازی خودکشی مومو مرتبط باشد.

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
بازی مومو یکی از خطرناک‌ترین بازی های آنلاین

مرکز تحقیقات جرایم رایانه‌ای در ایالت تاباسکو مکزیک، می‌گوید گسترش این بازی برای نخستین بار در فیسبوک بوده و کاربران آن وارد چالشی برای ارتباط با فردی ناشناس می‌شوند. آواتاری که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در بازی مومو استفاده می‌شود و تصویر یک زن عجیب است با چشمانی از حدقه بیرون آمده. این عکس توسط یک نقاش ژاپنی به نام میدوری هایاشی (Midori Hayashi) کشیده شده است. البته که این نقاش ژاپنی هیچ ارتباطی با این بازی خطرناک ندارد.

بازی نهنگ آبی (Blue Whale Challenge)

اما صدر فهرست خطرناک‌ترین بازی های آنلاین به چالش نهنگ آبی تعلق دارد. نهنگ آبی یک بازی سری است که در آن با استفاده از تماس‌هایی مخفیانه کاربران را به سوی انجام مراحل ۵۰ گانه این بازی سوق می‌دهند. این بازی که در چندین کشور وقوع آن گزارش شده است، اقتباسی از پدیده خودکشی نهنگ‌ها در سواحل است. در مرحله ۵۰ام این بازی از فرد خواسته می‌شود که مرتکب خودکشی شود.

گفته می‌شود این بازی توسط گروه مرگ شبکه‌ اجتماعی وی‌کنتاکته روسیه و با نام F57 آغاز به کار کرد. فیلیپ بودکین،‌ دانشجوی اخراجی روانشناسی، سازنده این بازی است. به گفته وی هدف این بازی پاک کردن جامعه از افراد بدون ارزش، با وارد کردن فشار برای خودکشی به آنهاست. بازی نهنگ آبی توسط ادمین‌هایی کنترل می‌شود.

خطرناک‌ترین بازی‌های آنلاین؛ از درآوردن چشم تا چالش خوردن دارچین!
بازی نهنگ آبی خطرناکترین بازی آنلاین

در طی مراحل این بازی از کاربر خواسته می‌شود تا کارهای عجیب و غریب انجام دهد. ساعت ۴:۲۰ دقیقه از خواب برخیزد، موسیقی‌های دلهره‌آور گوش کند، به بلندی‌ها رفته و از خود عکس بگیرد، به خود آسیب وارد کنند (مثلا لب‌های خود را ببُرد)، روز مرگشان را که ادمین به آنها می‌گوید بپذیرد و در پایان روز ۵۰ام دست به خودکشی بزند. بازی نهنگ آبی بیشترین میزان خودکشی را در کشور هندوستان داشته است.

خودکشی دو دختر جوان در پل شهید چمران اصفهان در سال گذشته، زمزمه‌ها مبنی بر ارتباط آن با بازی نهنگ آبی را قوت بخشید. به ویژه پس از آنکه فیلمی از این دو دختر قبل از خودکشی پخش شد. حتی سردار مهدی معصوم بیگی گفته بود که این دو دختر پیش از خودکشی فایل صوتی ضبط کرده بودند و در آن ضمن خداحافظی با خانواده، دلیل خودکشی خود را بازی نهنگ آبی معرفی کرده بودند.

اینها لیستی از خطرناک‌ترین بازی های آنلاین هستند. مراقب خود و فرزندانتان باشید و هرگز سمت این چالش های کشنده نروید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها