رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379592

سفیر ایران: ایران همچنان برق و گاز به عراق صادر میکند

ساعت24-ایران همچنان برق و گاز به عراق صادر می‌کند و در بازسازی این کشور خصوصا بعداز شکست تروریست‌ها مشارکت دارد.

سفیر کشورمان در بغداد گفت که ایران خواستار عراقی قوی و امن است.

به گزارش الفرات نیوز، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار با هیاتی از اتاق تجارت عراق گفت: ما خواستار عراقی قوی، امن، یکپارچه و پیشرفته هستیم.

وی افزود: ایران همچنان برق و گاز به عراق صادر می‌کند و در بازسازی این کشور خصوصا بعداز شکست تروریست‌ها مشارکت دارد.

از سوی دیگر، نبیل الانباری، رییس اتاق تجارت کربلا پس ازاین دیدار گفت: در دیدار با سفیر ایران پیشنهاداتی مطرح کردیم از جمله این‌که شرکت‌های ایرانی وارد شراکت حقیقی با شرکت‌های عراقی شوند و به جای این‌که کالا را از جمهوری اسلامی ایران وارد کنیم پروژه‌های ساخت و تولید کالا را با مشارکت یکدیگر در داخل عراق انجام دهیم. همچنین از ایران خواستیم تا در کنار عراق بایستد و این کشور به یک کشور صنعتی تبدیل شود و تنها مصرف کننده نباشد به خصوص این‌که اغلب مواد اولیه در عراق فراهم است و تمام اتاق‌ها برای دریافت موافقت‌های رسمی حمایت خواهند کرد.

وی افزود: در این دیدار بر حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران در بازار عراق و مساله کمبود آب در عراق تاکید شد.

الانباری در ادامه گفت که رییس اتحادیه در این دیدار براین مساله تاکید کرد که دو کشور ایران و عراق روابط مشترکی با هم دارند، ایران کشوری دوست، همسایه و تاثیرگذار در منطقه است و روابط دو کشور و همکاری‌های دوجانبه باید گسترش یابد.

رییس اتاق تجارت کربلا در پایان گفت: بخش‌های خصوصی عراق مخالف تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر هر کشور دیگری و به خصوص جمهوری اسلامی ایران هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها