رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379611

تمدید مهلت ثبت نام و شرکت در آزمون «جهش تحصیلی» تا آخر مرداد

ساعت24-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تمدید مهلت ثبت نام و شرکت در آزمون جهش تحصیلی تا پایان مرداد ماه خبر داد.

مجید قدمی از تمدید مهلت ثبت نام و شرکت در آزمون جهش تحصیلی تا آخر مرداد ماه خبر داد و گفت: فرآیند ثبت نام و آزمون جهش تحصیلی سال جاری از خردادماه شروع شده و حداکثر تا ۱۵ مرداد مهلت داشت که آن را تمیدید کردیم تا دانش آموزانی که باقی مانده‌اند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین درباره سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: خانواده‌ها تا آخر شهریور برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت فرصت دارند اما توصیه می‌کنیم خانواده‌ها بیشتر وقت بگذارند و سنجش را هر چه سریعتر انجام دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی خانواده‌ها سنجش را به شهریور ماه موکول کرده‌اند، در حالی که هرچقدر ثبت نام دیرتر انجام شود امر ساماندهی مدارس دچار مشکل می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق دستورالعمل جهش تحصیلی فرآیند ثبت نام از مدارس شروع می‌شود و مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب "جهش تحصیلی" باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سنجش نسبت به ثبت اطلاعات فردی خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان اقدام کرده و سپس جهت نوبت گیری به پایگاه‌های اولیه تخصصی معرفی کنند.

مدارک لازم جهت ارزیابی شامل اصل شناسنامه دانش آموز، یک قطعه عکس، اصل کارنامه پایه تحصیلی فعلی و کپی کارنامه سوابق سنوات گذشته (همه دروس و در همه پایه‌ها کسب رتبه «خیلی خوب» الزامی است.

پس از دریافت نوبت از طریق پایگاه‌های اولیه یا تخصصی، ارزیابی هوشی متقاضیان با مقیاس‌های اعلام شده به ادارات آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌شود و انجام بدو نوبت سنجش ممنوع است و ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم انجام می‌شود و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط بخشنامه انجام می‌شود.

همچنین دانش‌آموزانی که سال‌های گذشته متقاضی جهش بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند در صورت تقاضای مجدد در سال جاری با پرداخت وجه مطابق دستورالعمل می‌توانند بار دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرند. گفتنی است هزینه تست هوش جهش تحصیلی، ۷۵ هزار تومان است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها