رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379624

آخرین خبر از وضعییت بقایی در زندان

ساعت24-مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره وضعیت حمید بقایی گفت: بقایی در صحت کامل به سر می برد و وضعیت عمومی خوبی دارد و تحت نظر پزشک است و هیچ مشکلی ندارد و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

حمیدرضا+بقایی.jpg
مصطفی محبی در نشست خبری با حضور خبرنگاران به آمار علملکرد زندان‌های تهران در سه ماهه اول امسال اشاره و اظهار کرد: با تلاش همکاران در این مدت، 50 هزار مددجو ویزیت شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر ویزیت روانپزشکی، 543 نفر ویزیت متخصص عفونی، 541 ویزیت متخصص دخلی، 578 نفر ویزیت جراح عمومی، 2 هزار و 500 نفر ویزیت دندانپزشکی و یک هزار و 600 نفر ویزیت سایر تخصص‌ها را دریافت کردند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران همچنین از اعزام اورژانسی یک هزار و 505 نفر از زندانیان در سه ماهه اول امسال به مراکز درمانی خبر داد و گفت: در سه ماهه سال 97، 593 پرونده جدید برای مددجویان در کلینیک های مثلثی زندان ها تشکیل شده است.

محبی اضافه کرد: در تمام زندان ها مسائل مرتبط با احکام، نماز جماعت و موضوعات فرهنگی توسط 70 نفر از روحانیون در زندان های استان تهران پیگیری می‌شود. بخش‌های مختلف سوادآموزی، فرهنگی، حفظ و قرائت قرآن سعی می‌کنیم از مددجویانی که ماندگاری زیادی دارند، به عنوان مربی استفاده کنیم.

این مقام مسئول در سازمان زندان ها ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، دو هزار و 33 مورد بازدید قضات از زندان ها را داشتیم زیرا معمولا برای مددجویان، مشکلات قضایی از سایر مسائل اهمیت بیشتری دارند.

محبی اضافه کرد: در این مدت، یک هزار و 855 مورد مشمول عفو داشتیم که به مراجع مختلف اعلام کردیم و بیش از 7 هزار و 307 مرخصی از سوی قضات به زندانیان داده شده است. با پیگیری های مددکاری و مقامات قضایی، بیش از 435 مورد گذشت از شکات گرفته شده و 625 نفر از زندانیان نیز توانستند از آزادی مشروط استفاده کنند.

مدیرکل زندان های استان تهران با بیان اینکه 2 هزار و 910 نفر از زندانیان در چهار ماهه نخست امسال از مرخصی منجر به آزادی استفاده کردند، افزود: استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی نیز به تازگی در دستور کار قرار گرفته و ما با همکاری مقامات قضای، کار را شروع کردیم و 50 نفر از با بهره گیری از دستبند و پابندهای الکترونیکی از مجازات های جایگزین زندان استفاده می کنند در حالی که این مسئله در سال گذشته فقط یک مورد بوده است.

وی گفت: همچنین 257 نفر از زندانیان نیز در چهار ماهه امسال با همکاری ستاد دیه از زندان آزاد شدند که تصادف رانندگی 11 مورد، حوادث کارکاهی 3 مورد، 181 مورد بدهکاران مالی، مهریه 54 مورد و نفقه هفت مورد و قتل شبه عمد یک مورد بوده است.

به گفته محبی هم اکنون 806 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های تهران وجود دارد.

این مقام مسئول در اداره کل زندان های استان تهران، با بیان اینکه ورودی و خروجی زندانیان در چهار ماهه نخست امسا افزایش چندانی نداشته گفت: البته این مسئله کاهش هم نداشته است.

محبی در پاسخ به سئوالی درباره گرانی سکه در ماه های اخیر و تاثیر آن در بیشتر شدن زندانیان مهریه گفت: بحث گرانی سکه در توافقات ما تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال یک زندانی تا پیش از این 15 سکه بدهکار بوده و با زحمت پول تهیه سکه ها را فراهم کرده اما به یکباره سکه گران شده و پول تهیه شده، کفاف فراهم کردن 15 سکه را نمی دهد.

مدیرکل زندان های استان تهران درباره صحت داشتن یا نداشتن خبر خودکشی یک زندانی در هفته گذشته در زندان تهران بزرگ اظهار کرد: این خبر صحت دارد؛ در زندان تهران بزرگ یک نفر خودکشی کرده و در سرویس بهداشتی خود را کشته است. چون معمولا اکثر جاها دوربین دارد بیشتر از سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. این فرد متهم تحت قرار بوده و جرمش نیز سرقت بوده است.

محبی درباره وضعیت حمدی بقایی نز گفت: بقایی در صحت کامل به سر می برد و وضعیت عمومی خوبی دارد و تحت نظر پزشک است و هیچ مشکلی ندارد و دوران محکومیت خود را سپری می کند.

مدیرکل زندان های استان تهران در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه بیشتر زندانیان این استان مرتبط با کدام جرم هستند افزود: بیشتر زندانیان مرتبط با مواد مخدر و سرقت است.

محبی در پاسخ به سئوال دیگری درباره بحث آب اظهار کرد: کل کشور با کمبود آب مواجه است. زندان در حسن آباد قم در بیان ها می سازند و خب آب فروکش کرده و الان در زندان تهران بزرگ دو مرتبه قطعی آب استحمام داریم اما اصلاً قطعی آب خوردن نداریم و در تمام بندها و سالن ها آب سردکن داریم. قطعی آب استحمام نیز به خاطر کمبود آب منطقه حسن آباد است.

مدیرکل زندان های استان تهران در سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت تکمیل اردوگاه فشافویه گفت: در اردوگاه فشافویه حدود چهار هزار نفر مددجوی محکوم زیر 5 سال را نگهداری می کنیم و هزار و 700 نفر متجاهر معتادین سطح شهر را در آنجا نگهداری می کنیم. توافق شده دولت برای تکمیل 7 اردوگاه سطح کشور که یکی از آنها فشافویه است، 80 میلیارد بدهد اما تا الان پولی داده نشده است.

وی هچنین درباره وضعیت نیرو و پرسنل در زندان های تهران افزود: 42 درصد پست های ما بلاتصدی است و استدعای عاجزانه داریم تا مسئولان برای بالابردن امنیت بیش از پیش زندان ها، کمک کنند تا جذب نیرو داشته باشیم.

محبی درباره میانگین عمر زندان های استان تهران گفت: در استان تهران 9 زندان داریم که دو زندان در البرز است؛ این زندان ها معمولاً برای قبل از انقلاب و همه فرسوده هستند به غیر از فشافویه و تهران بزرگ.

منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها