رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379625

امیر قربانی: در هوانیروز هیچ قطعه‌ای از خارج وارد نمیکنیم

ساعت24-فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و تمام قطعات به دست متخصصین خودمان ساخته و روی بالگردها نصب می‌شود.

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه همایش هم افرایی هوانیروز ازتش و سپاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هوانیروز ارتش و سپاه در مباحث آموزشی، تعمیر و نگهداری، عملیات‌ها و ماموریت‌های محوله، هم‌افزایی بسیار زیادی دارند و ما مکلف هستیم که در جهت اجرای فرامین فرمانده کل قوا در راستای افزایش این تعامل قدم برداریم

وی افزود: حتی کشورهایی که ادعای قدرت نظامی زیادی دارند، خودشان به تنهایی نمی‌توانند بالگرد بسازند و به کمک سایر شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان این کار را انجام می‌دهند. ناوگان عظیم بالگردی جمهوری اسلامی ایران به همت مهندسین و خلبانان ما در ۸ سال دفاع مقدس تعمیر و نگهداری شد و توان رزمی آن حفظ شد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطر نشان کرد: بعد از دفاع مقدس در ارتقای سامانه‌های بالگردی به جایی رسیدیم که در کشورهای غرب آسیا و حتی در دنیا به عنوان قطب بالگردی شناخته می‌شویم. در تمام دنیا تنها چند کشور معدود هستند که سامانه دید در شب در اختیار دارند، اما ما در این زمینه به خودکفایی بومی رسیدیم.

قربانی با بیان اینکه «هوانیروز ارتش امروز در ارتقای برد سلاح‌های بالگردی خود به بُرد بالای ۸ تا ۱۲ کیلومتر رسیده است»٬ ادامه داد: ما امروز هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و تمام قطعات به دست متخصصین خودمان ساخته و روی بالگردها نصب می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها