رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379651

بسته حمایتی دولت برای خانه دار شدن اقشار متوسط /دلالی بازار مسکن جمع میشود

ساعت24-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس وعده ای که وزارت راه به مجلس داده است قرار شده یک بسته حمایتی از سوی دولت تهیه شده و به کمیسیون عمران ارائه شود.

مسکن
حسین هاشمی تختی نژاد نماینده مردم بندرعباس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پیگیری کمیسیون متبوعش برای ساماندهی بازار مسکن، اظهار داشت: مجلس در این رابطه چند مورد را پیگیری می‌کند.

وی افزود: در ابتدا طرحی را برای ساماندهی خانه‌های خالی تهیه کردیم؛‌ با توجه به اینکه منازل خالی در کشور زیاد وجود دارد و بسیاری منازل خود را دپو کردند تا قیمت مسکن بالا برود و بعد بفروشند،‌ لذا ما طرحی برای ساماندهی آن تهیه کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: حال بحث این است بر اساس حد متعارف مانند تعداد فرزندان ایرادی نداشته باشد که کسی بر اساس آن مسکن به نام خود داشته باشد اما بیشتر از آن را باید مالیات بدهد و عوارض متوجه آن شود تا برای او صرف نکند که خانه خالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با عنوان ساماندهی بازار خانه‌های مسکونی با همکاری کمیسیون اقتصادی تهیه شده است،‌گفت: همچنین طی نشستی،‌ با مسئولان بخش مسکن و وزارت راه صحبت کردیم تا راه‌حلی پیدا کنند و از این طریق کارمندان و افرادی که حوقشان متوسط است بتوانند خانه دار شوند.

با این منوال خیلی‌ها نمی توانند خانه‌دار شوند

تختی نژاد برهمین اساس اضافه کرد: اکنون قیمت خانه در حال بالا رفتن است که اگر به همین منوال پیش برویم خیلی‌ها نمی‌توانند خانه دار شوند؛‌بنابراین به دنبال تدبیر ویژه‌ای هستیم تا هم نظارت در این بخش صورت گیرد و قیمت‌ها هم سلیقه‌ای نباشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نباید قیمت‌ها در بخش مسکن سلیقه‌ای باشد و هر کس هر چقدر می‌خواهد اعمال قیمت کند،‌ عنوان کرد: متاسفانه این بخش به نوعی به دست دلالان افتاده و نظارت در این بخش بسیار کم است.

تختی نژاد با اشاره به اینکه هم وزارت راه و شهرسازی و هم تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی باید به صورت منسجم روی این بخش کار کنند، تصریح کرد: همچنین سازوکاری باید فراهم شود تا از این طریق معین شود تسهیلات را به چه کسانی می‌توانیم تخصیص دهیم تا از این طریق افراد صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به اینکه پیگری این موضوع هستیم تا معین شود دولت چه تسهیلاتی برای خانه دار شدن قشر متوسط جامعه اختصاص می‌دهد،‌یادآور شد: بر اساس وعده ای که وزارت راه به مجلس داده است قرار شده یک بسته حمایتی از سوی دولت تهیه شده و به کمیسیون عمران ارائه شود و از این طریق اقشار متوسط جامعه صاحب مسکن شوند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها