رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379707

تامین۷۰میلیارد تومان از اعتبار بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی(ره)

ساعت 24- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تامین۷۰ میلیارد تومان از اعتبار بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

style="text-align:justify"> نعمت الله ترکی، عصر شنبه با حضور در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه ١٧٠ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل بوی نامطبوع مسیر فرودگاه جنوب تهران پیش بینی شده است اظهار داشت: تاکنون ٧٠ میلیارد تومان از این اعتبار تأمین شده است و به هریک از دستگاه های مسئول در حوزه محیط زیست، شرکت آبفا، آب منطقه ای، جهادکشاورزی، هواشناسی و شهرداری تهران متناسب با مطالعات انجام شده اعتبارات اختصاص پیدا می کند.

ترکی در ادامه افزود: دستگاه ها باید متعهد شوند مطالعات اثربخش و نتیجه بخش در رفع بوی نامطبوع منطقه داشته باشند و در این زمینه برآورد اولیه اعتبارات برای پنج طرح پیشنهادی و متناسب با مطالعات پیش بینی شده است.

در ادامه جلسه، کیومرث کلانتری رئیس سازمان محیط زیست استان تهران در گزارشی از وضعیت مطالعات انجام شده در مسیر فرودگاه امام (ره) گفت:٩٣ نقطه آلاینده در تولید بوی نامطبوع مسیر فرودگاه شناسایی شده است که ٢٨ کانون اصلی به دست آمده است.

وی بیان داشت: باد، تبخیر فاضلاب و سامانه های مختلف در افزایش بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه مؤثر است و فاضلاب های واوان و اسلامشهر به عنوان کانون های اصلی در انتشار بو شناسایی شده است .

بختیاری،مدیرکل آبفای استان تهران نیز در این جلسه بیان داشت: فاضلاب های خانگی،صنعتی و فاضلاب های سطحی شهر در رودخانه رباط کریم سرازیر می شوند و لازم است مسئول رسیدگی به فاضلاب روان آبها شناسایی شود.

در این جلسه با دستور استاندار مقرر شد، در موضوع شناسایی منابع انتشار دهنده بوی نامطبوع مسیر فرودگاه ازصنایع دامداری و مرغداری منطقه ،طی یک ماه از سوی منابع طبیعی، آبفا، و سایر دستگاه های تأمین کننده زیرساخت ، زمینی برای انتقال این صنایع مورد شناسایی قرار بگیرد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها