رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379736

بازیکنان کیروش برای هم از روی آتش رد میشوند

ساعت24- ستاره سابق رئال مادرید و چلسی درباره بازی های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: همه حالا به ایران احترام می‌گذارند.

style="text-align:justify"> ماکه‌له‌له را خیلی‌ها در ایران می‌شناسند. شاید نسل جدید زیاد با او آشنا نباشند ولی باید گفت ماکه‌له‌له بازیکنی بود که در سال ۲۰۰۳ رئال‌مادرید با جدایی او ضربه جبران‌ناپذیری دید. این همان دوره‌ای بود که کارلوس کی‌روش سرمربی کهکشانی‌ها شد. کی‌روش همواره در خاطراتش تعریف می‌کند به پرز گفت باید او را حفظ کنند، اما در نهایت این کار را نکردند. ماکه‌له‌له دستمزد اضافه‌تری می‌خواست ولی پرز با پیشنهاد او موافقت نکرد تا سر از چلسی دربیاورد. کی‌روش بارها و بارها گفته اگر ماکه‌له‌له در رئال‌مادرید او بود، بخشی از آن اتفاقات تلخ رخ نمی‌داد. حالا بعد از نزدیک به ۱۵ سال، مرتضی پورعلی‌گنجی در یوپن شاگرد ماکه‌له‌له شده است. حضور او در انتقال مرتضی به این باشگاه نقشی اساسی داشت. قبل از امضای رسمی قرارداد، این دو نزدیک به ۳۰ دقیقه با هم صحبت کردند و از چیزهای زیادی گفتند. مرتضی از این گفت که شاگردی او برایش افتخار است چراکه دوران درخشانی داشته: «شما در باشگاه‌های بزرگی بازی کردید. در تیم ملی فرانسه بودید. شک ندارم چیزهای زیادی از شما یاد خواهم گرفت.» در این جلسه بیشتر ماکه‌له‌له بود که حرف می‌زد. او رو به مرتضی گفت: «من بازی‌های ایران در جام جهانی روسیه را با دقت زیادی نگاه کردم. احترام بسیار زیادی برای تیم ملی ایران قائل هستم. به نظر من تیم ملی ایران چشمان دنیا را بازتر کرد و حالا احترام زیادی به دست آورده است. تمام تیم‌های جهان حالا با احترام بیشتری به ایران نگاه می‌کنند.»

او از این گفت که ایران حقش بود از گروهش صعود کند و با بدشانسی این اتفاق برایش رخ نداده است. ماکه‌له‌له درباره خود مرتضی توضیح داد: «وقتی به دقت بازی‌های ایران را نگاه می‌‎کردم، بازیکنی دیدم که توانست نظرم را جلب کند. متوجه شدم اسم او مرتضی پورعلی‌گنجی است. به همین خاطر علاقه زیادی داشتم تا بتوانم تو را به تیمم بیاورم و خوشحالم این اتفاق رخ داده است.» مرتضی هم تأکید کرد برایش این موضوع مهمی است و گفت: «دوست دارم همیشه مربی من را بخواهد.»
بخشی از حرف‌های آن‌ها درباره کارلوس کی‌روش بود. ماکه‌له‌له که دورادور رابطه خوبی با سرمربی ایران دارد، با احترام زیادی درباره او حرف زد: «کی‌روش از ایران یک تیم واقعی ساخته است که بازیکنانش به خاطر هم از روی آتش رد می‌شوند. این چیزی است که من در بازی‌های جام جهانی دیدم. او مربی توانمندی است. به شما بابت داشتن چنین تیم خوبی تبریک می‌گویم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها