رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379781

رئیس جمهور در مجلس بگوید کدام دستگاههای نظام پای کار حل مشکلات اقتصادی نیستند

ساعت24-محمد کاظمی نماینده اصلاح طلب مجلس در روزنامه اعتماد در باره حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان نوشت:علاوه بر سوالات مشخص نمایندگان محترم سوالات جدی دیگری هم در سطح جامعه وجود دارد که پاسخ به آنها ظرفیت همدلی مردم را بالا می‌برد.

مجلس
مثلا این سوال مهم وجود دارد که آیا همه ارکان نظام در رفع مشکلات موجود اقتصادی کمک‌کار دولت هستند؟ آیا افراد با نفوذ حقیقی یا حقوقی وجود دارند که در امور مختلف مانع‌تراشی می‌کنند و بعضا ظرفیت‌های حل مشکلات را مخدوش می‌سازند؟ آیا چیزی به نام دولت پنهان وجود دارد؟ چرا پس از ٥ سال از ریاست‌جمهوری آقای روحانی و وعده تلویحی و بعضا تصریحی ایشان و مسوولان بلندپایه دولتی برای رفع حصر هنوز این گشایش سیاسی وضروری و آرامش‌بخش تحقق نیافته است؟

چرا دولت از ظرفیت بسیار بالای مدیریتی کشور خصوصا در مناصب بالای اقتصادی استفاده نمی‌کند؟ مگر صاحبنظران اقتصادی «دوران دولت اصلاحات» را یکی از بهترین و کم‌فسادترین دوران‌ها نمی‌دانند چرا از مدیران باتجربه آن زمان استفاده نمی‌شود؟

چرا از بزرگانی مثل بهزاد نبوی که تجربه مدیریتی موفق در دوران اضطراری جنگ داشته مشورت گرفته نمی‌شود؟ اگر دولت واقعا در این زمینه‌ها احساس کمبود می‌کند و معتقد به خلأ مدیریتی هست آن را صریحا با مردم در میان بگذارد و بگوید که حداکثر توان مسوولان همین است که مورد استفاده قرار گرفته است!

آیا شرایط بد اقتصادی و اجتماعی، تمرکز و بسیج امکانات اقتصادی و دیپلماتیک امریکا علیه تهران، بحران فزاینده آب و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر هنوز به آن درجه از حساسیت نرسیده است که با مردم رک و بی‌پرده سخن بگوییم و صاحبان اصلی کشور را از چند و چون اوضاع باخبر سازیم؟

آقای رییس‌جمهور محترم حتما می‌دانند که نه‌تنها بخش بزرگی از مردم که بسیاری از صاحبنظران حداقل سهم قابل ملاحظه‌ای از مشکلات موجود را ناشی از عدم چابکی و مشورت‌ناپذیری و ناکارآمدی و کندی در تصمیم‌گیری‌ها و بی‌شهامتی وضعف برخی از مدیران دولتی می‌دانند؛ لذا انتظار این است که آقای روحانی به خوبی و صراحت از خود و قوه مجریه دفاع کند و اگر اشکالی را وارد می‌داند آن را بپذیرد.

چنین رویکردی سرمایه اجتماعی دولت را بالا می‌برد و حمایت‌ها را افزون خواهد ساخت. خدا کند فرصت جلب همدلی مردم از دست نرود .

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها