رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379799

لاریجانی: موافقت‌نامه مربوط به دریای خزر باید در مجلس مطرح شود/موضوع تحدید مرزها مطرح نیست

ساعت24-رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که موافقت‌نامه کشورهای حاشیه خزر باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

لاریجانی
علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در واکنش به تذکر نمایندگان در مورد اجلاس اخیر کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار کرد: در مورد دریای خزر غوغایی که به پا شد یک بحث است اما تا جایی که می‌دانم این موضوع مربوط به تحدید حدود نیست بلکه مربوط به شرایط نظامی و محیط زیست در دریای خزر و از این جنس است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مراحل قانونی در این زمینه باید طی شود، گفت: این موافقت‌نامه باید به مجلس بیاید. امضای وزرا پای آن امضای اولیه است و لایحه آن باید در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در اخطاری مستند به اصول ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی با تاکید بر این‌که قراردادهای بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و تغییر در خطوط مرزی ممنوع است، اظهار کرد: باید رییس جمهور یا وزیر خارجه به مجلس شورای اسلامی احضار شوند تا درباره اجلاس دریای خزر به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند و نمایندگان در جریان موضوع قرار گیرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شبکه‌های مجازی و سلطنت‌طلبان شایعاتی را در این مورد منتشر کردند که باید اصل مطلب بیان شود!

قاضی‌پور بیان کرد: ما حق مسلم خود را از دست نمی‌دهیم و باید از نفت خزر استفاده کنیم.

صدیف بدری نیز در تذکر جداگانه‌ای اظهار کرد: بحث دریای خزر جای سوال دارد. وزیر نفت و خارجه باید به مجلس شورای اسلامی بیایند و مفصلا در این باره توضیح دهند.

وی با بیان این‌که مسائلی که اخیرا در این باره توسط وزیر خارجه مطرح شده جای شبهه و سوال دارد، گفت: مردم تصور می‌کنند حق و حقوق ما در دریای خزر از بین رفته، لذا لازم است مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند و آن را مورد رسیدگی قرار دهد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها