رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379823

تذکر قاضیپور درباره حق ایران از نفت دریای خزر

ساعت24-نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکری گفت: اصل مطلب درباره سهم ایران از دریای خزر باید از زبان رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه مطرح و واقعیت مشخص شود.

نادر قاضی‌پور
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای‌اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 28مرداد) پارلمان در اخطاری، به اصول 77 و 78 قانون اساسی استناد کرد و گفت: براساس اصل 77 قانون اساسی، عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اصل 78 قانون اساسی تأکید می‌کند که هرگونه تغییر در خطوط مرزی، مگر اصلاحات جزیی با رعایت مصالح کشور، ممنوع است. این به شرطی است که یک طرفه نباشد و به استقلال و تمامیت ارضی کشور لطمه وارد نکند، البته باید به تصویب چهار، پنجم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

وی افزود: رئیس مجلس باید رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه را دعوت و به مجلس احضار کند تا فرمایشاتی که درباره دریای خزر داشتند را بیان کرده و نمایندگان را در جریان امور قرار دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تأکید کرد: در شبکه‌های مجازی سلطنت‌طلبان علیه نظام جمهوری‌اسلامی ایران شایعات فراوانی درباره سهم دریای خزر مطرح کردند؛ لذا اصل مطلب باید از زبان رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه مطرح و واقعیت مشخص شود.

قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ایرانیان حق خود از دریای خزر را از دست نمی‌دهند و سهمیه کشور از نفت دریای خزر مشخص است که باید از آن استفاده کنند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها