رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 379882

پیش‌بینی کاهش حداکثر 7 درجه‎ای دما در آذربایجان‌شرقی

ساعت 24-معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش چهار الی هفت درجه‎ای دما در آذربایجان‌شرقی طی دو روز آینده خبر داد.

«محمد اشجعی» در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این‌که ناپایداری جوی طی دو روز آینده بر استان حاکم خواهد بود، اظهار کرد: نقشه‎های پیش‌یابی هواشناسی، نفوذ زبانه پرفشار خزری و گذر امواج‌ تراز میانی جو به استان را طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم مرداد ماه نشان می‎دهد که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی و شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‎ها و رودخانه‎های فصلی، توصیه می‎شود اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی به عمل آید.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در ادامه دمای کنونی تبریز را 23 درجه بالای صفر دانست و گفت: تبریز نسبت به زمان مشابه دیروز، چهار درجه خنک‌تر شده و در 24 ساعت گذشته، در گرم‎ترین ساعات، 35 درجه و در خنک‎ترین ساعات 19 درجه بالای صفر بوده است.

اشجعی با بیان این‌که شهرستان چاراویماق با دمای 11 درجه بالای صفر در طول 24 ساعت گذشته، خنک‎ترین شهر استان بوده است، گفت: به همین ترتیب، شهرستان‎های مراغه، عجب شیر، بناب و ملکان در طول 24 ساعت گذشته با دمای 38 درجه بالای صفر، گرم‎ترین شهرهای استان بوده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها