رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379903

پلاکاردهای تجمع قم این پیام را دارد که فوت آیت‌الله هاشمی پشت پرده دارد

ساعت24-یک عضو فراکسیون امید گفت: بر روی یکی از پلاکاردهای تجمع قم نوشته شده بود ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح، در انتظارت. این شعار بسیار قابل تعامل است و تداعی فوت آقای هاشمی را می‌کند و این پیام را می‌دهد که فوت ایشان پشت پرده داشته است.

غلامرضا حیدری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تجمع چند روز گذشته طلاب در قم و پلاکاردهای تخریبی آن‌ها، گفت: بر اساس آنچه در فضای مجازی دیدم به‌احتمال‌زیاد این تجمع سازمان‌دهی از جای خاصی داشته است.

او ادامه داد: یک‌زمانی این اعتراضات خودجوش و با دغدغه منافع ملی است که بحث آن جدا است. در طول جمهوری اسلامی بسیار زیاد شاهد اقداماتی از این قبیل تحت عنوان خودسرها یا گروه‌های فشار بوده‌ایم که این افراد و اقداماتشان برای جمهوری اسلامی ضرر بوده است.

این نماینده تهران تاکید کرد: بر روی یکی از پلاکاردهای که در فضای مجازی دیدم نوشته شده بود «ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح، در انتظارت» این شعار بسیار قابل تعامل است و تداعی فوت آقای هاشمی را می‌کند و این پیام را می‌دهد که فوت ایشان پشت پرده داشته است. البته در همان زمان هم بحث بود و فرزندان مرحوم هاشمی مشکوک بودن فوت ایشان را مطرح می‌کردند. ولی این موضوع نشان می‌دهد پشت پرده فوت آقای هاشمی همانی است که این پلاکارد را دست این افراد می‌دهد.

حیدری گفت: دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی ما که قطعاً دغدغه بقای نظام جمهوری اسلامی، حفاظت از موجودیت، کلیات، اعتبار، آبروی داخلی و بین‌المللی نظام رادارند؛ باید به‌موقع ورود کنند و ای‌کاش پیشگیری کنند که شاهد این نمایش‌ها نباشیم. آن‌ها اختیاردارند که کندوکاو کنند و بگیروببند کنند تا واقعیت‌ها روشن شود.

او با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری به افرادی که درخواست برکناری دولت را دارند، گفت: اقداماتی که در تجمع اخیر در قم شاهدش بودیم، از آن پارادوکس‌هایی است که مشاهده می‌کنیم از یک‌سو به‌عنوان ذوب در ولایت و اطاعت بی‌چون‌وچرا از ولایت‌فقیه و رهبری و از سوی دیگر شاهد هستیم که خلاف مواضع صریح و شفاف رهبری این حرکات انجام می‌شود. این اقدامات بسیار پیچیده است و باید دستگاه‌های نظارتی- اطلاعاتی پیگیر باشند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: این همان جریانی است که به سفارت انگلیس و عربستان هم حمله کرد و با اقداماتشان برگ‌های برنده جمهوری اسلامی تبدیل به برگه بازنده شد و این‌گونه به منافع ملی خدشه وارد کردند.

حیدری ادامه داد: آنچه ظاهراً ملاحظه می‌شود ارتباط بین این اتفاقات است و شاید هم غارتگرانی که پشت‌صحنه مؤسسات مالی، گردباد و طوفان ارزی، قاچاق کالا و... را انجام دادند و به‌نوعی تنش‌آفرینی کردند نیز در این اتفاق حضور داشتند. تنش‌آفرینی کاملاً به ضرر منافع ملی است و هرکسی در هر مقامی و با هر پستی چنین اقداماتی انجام دهد خلاف منافع ملی است.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها