رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379905

ابوبکر البغدادی به روایت وال استریت ژورنال/ او «سایه‌ای» از رهبر داعش بود

ساعت24- یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی «داعش» که چندی قبل بازداشت شد، در گفت‌وگو با «وال استریت ژورنال» جزئیاتی را درباره ملاقاتش با «ابوبکر البغدادی» مطرح کرده است.

در ماه‌های گذشته بارها رسانه‌های عراقی و سوری از مرگ یا مجروحیت «ابوبکر البغدادی» رهبر سازمان تروریستی «داعش» خبر داده‌اند، با این حال این خبر هنوز تایید نشده و سرنوشت او همچنان مبهم باقی مانده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز شنبه در گزارشی، اظهارات یکی از نزدیکان بغدادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد او دستکم تا پارسال در مخفیگاهی در یکی از مناطق تحت کنترل داعش در شرق سوریه پنهان بوده است.

«اسماعیل الحیثاوی» که به نوشته این روزنامه از «رازداران» بغدادی بوده و پارسال با او دیدار کرده، اکنون در بغداد در زندان به سر می‌برد و وال استریت ژورنال با او گفت‌وگو کرده است.این روزنامه به نقل حیثاوی نوشته درآن دیدار که درماه می سال ۲۰۱۷(اردیبهشت-خرداد ۹۶)برگزار شد،بغدادی «لاغر و بیمار» و«سایه‌ای» از فردی بود که زمانی داعش را به عنوان یک «خلیفه امروزی» رهبری می‌کرد.

هرچند نمی‌توان اظهارات حیثاوی را مستقلا تایید کرد، اما به نوشته وال استریت ژورنال مقام‌های امنیتی عراق می‌گویند صحبت‌های او با اطلاعاتی که از منابع دیگر دریافت شده، همخوان است.

حیثاوی اشاره می‌کند که در آن دیدار که با شکست‌های پی در پی داعش از جمله در موصل، همزمان بود، بغدادی در جلسه‌ای با حضور دو نفر از اعضای «کمیته مختار» داعش، که نوعی کابینه درون سازمانی است، شرکت داشت.

این عضو سابق داعش درمورد آن دیدار می‌گوید: «او سر آن‌ها فریاد زد و آن‌ها را به بی‌لیاقتی متهم کرد. خشم تمام وجودش را گرفته بود.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها