رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379957

وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است

ساعت 24- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان را مطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.

سیدعلی مرعشی اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ هزارمورد خدمات به مراجعه کنندگان در ۸۰ مطب، ۵ درمانگاه و بیمارستان مکه ارائه شده که ۱۲۳ هزار مورد ویزیت بوده است.

وی بیشترین دلیل مراجعه بیماران را سرماخوردگی و مشکلات عضلانی ذکر کرد و گفت: ۷ بیمار در دو بیمارستان سعودی نور و ملک فیصل و ۳۸ بیمار در بیمارستان زائران ایرانی در مکه تا دیروز بستری بودند که حال عمومی شان خوب است.

مرعشی با بیان اینکه اکثر این بیماران بدلیل عفونت‌های تنفسی، ناراحتی قلبی و ریوی و شکستگی بستری شدند، اظهار داشت: روند خدمات دهی به زائران در مراکز درمانی مطلوب و وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه دو درمانگاه درمنا وعرفات از شنبه شب راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به زائران است، گفت: بیمارستان صحرایی عرفات ازعصر امروز راه اندازی می‌شود.

مرعشی با بیان اینکه با ورود زائران به منا با راه اندازی یک بیمارستان صحرایی و درمانگاه ههای ۸ گانه پاسخگوی حجاج خواهیم بود، افزود: درمشعر سه دستگاه آمبولانس مستقر شده است و پزشکان مجموعه با کاور در کنار زائران حضور دارند. همچنین پزشکان خانم و عمره گزار نیز بانوان زائر را دروقوف اضطراری، منا و جمرات همراهی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو بیمارفوت شده اند، گفت: نسبت به مدت مشابه درسال قبل تعداد فوتی‌ها بسیار کمتر است.

وی اسامی فوتی‌ها را رحیم حشمتی ۶۱ ساله ازکاروان شماره ۱۲۱۳۵ استان آذربایجان غربی و فتح علی مسیحی ۶۸ ساله از کاروان ۲۴۰۴۲ استان فارس اعلام کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها