رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380018

آنچه وزیر اقتصاد در جلسه استیضاح می گوید

ساعت 24- وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اعلام وصول استیضاح خود اعلام کرد: در مجلس توضیح می دهم در چه نقطه ای ایستاده ایم؛ چرا برخی مطالبات اقتصادی مردم محقق نشده و مبارزه با رانت و فساد به نتیجه مطلوب نرسیده است و چرا خصوصی سازی را تنها راهبرد عملی و بلندمدت می شناسیم.

کرباسیان
style="text-align:justify">به گزارش تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» افزود: امکانی مهیا شده است که در صحن پارلمان ضمن پاسخگویی به سوالات، در مورد چند دغدغه فراتر از موضوعات روزانه با نمایندگان ملت حرف بزنم.

تقاضای استیضاح کرباسیان امروز -یکشنبه- با امضای 33 نماینده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
کرباسیان تصریح کرد: به عنوان وزیر همه مطالبات مردم و کارآفرینان را درک می کنم اما واقعیت این است با صدای رسا از چند عمل وزارت اقتصاد دفاع می کنم.

** تحقق خصوصی سازی کامل در دولت دوازدهم
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اینکه در یک سال بیش از 500 مجوز مزاحم کارآفرینان را بدون توجه به انواع سنگ اندازی ها لغو کردیم، اینکه در هفت ماه با همه مقاومت هایی که صورت گرفت، بانک ها را وادار کردیم 6 هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را بفروشند و دست از بنگاهداری بکشند و از همه مهمتر اینکه خصوصی سازی واقعی را با تمام قدرت پیش بردیم به طوری که در یک سال و نیم گذشته 69 بنگاه به ارزش سه هزار میلیارد تومان را به بخش خصوصی واقعی و نه شرکت های شبه دولتی و خصولتی واگذار کردیم.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: در 14 سال گذشته 886 بنگاه به ارزش 144 هزار میلیارد تومان واگذار شده بود که سهم بخش خصوصی واقعی در کل واگذاری های پیش از این فقط 18 درصد بود. این عدد در دولت یازدهم به 67 درصد رسید و در دولت دوازدهم خوشبختانه 100 درصد واگذاری ها به کارآفرینان واقعی بود.
کرباسیان افزود: در دولت دوازدهم نه فقط با انتقال هیچ شرکتی به گروه فعالیت های غیرقابل واگذاری موافقت نشد، بلکه رفع موانع واگذاری بخش بزرگی از شرکت ها که تاکنون به دلیل ملاحظاتی در فهرست موارد مشمول قرار نگرفته بودند، نیز در دستور کار قرار گرفت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها