رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380327

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید

ساعت 24- رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی وزش طوفان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید.

style="text-align:justify">علی ملاشاهی اظهار داشت: وضعیت جوی ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل طی سه ساعت گذشته تا ساعت ۲۲:۳۰ امشب به نحوی بوده که حداکثر سرعت باد ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت و حداقل دید افقی ۹۰۰ متر گزارش شده است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط جوی نامطلوب به نحوی بوده که در پی آن حداکثر غلظت گرد و غبار به ۴۴۴۴ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است؛ این میزان غلظت گزارش شده معادل ۳۰ برابر حد مجاز است.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: این شرایط جوی نامطلوب تا پنجشنبه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز سبب طوفان، گردوخاک و کاهش شدید دید می‌شود طوری که طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوا نسبت روزهای عادی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این شرایط، طی این مدت شدت باد و خیزش گردوخاک در محورهای مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم، بیشترین کاهش دید را خواهد داشت و اختلال در حوزه حمل ونقل جادهای، ریلی وهوایی نیز وجود دارد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها