رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380395

به پرواز درآمدن نخستین جت جنگنده ایرانی

ساعت24- اولین جنگنده بومی پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش بومی نسل ۴ با نام کوثر با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

در آستانه ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور برای رونمایی از برخی طرح‌ها و دستاورد‌های صنعت دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع حاضر شد و از اولین جنگنده رزمی و آموزشی ساخت ایران با نام «کوثر» رونمایی کرد.

این جنگنده که به دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند، است.

رونمایی از نخستین جت جنگنده ایرانی با حضور رئیس‌جمهور

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشور‌های دارای فناوری طراحی، ساخت هواپیما، جنگنده‌های ارگانیک و کنترل آتش ۹۴ قرار داده است.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها