رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380409

لزوم رسیدگی فوری به وضعیت مبهم بازنشستگی فرهنگیان

ساعت24-امیر خجسته در واکنش به اعتراضات فرهنگیان در خصوص وضعیت مبهم شرایط جدید بازنشستگی گفت: متاسفانه با ابلاغ شرایط جدید بازنشستگی فرهنگیان موجی از اعتراضات و نارضایتی از طرف ایشان در کشور به راه افتاده است و با توجه به ایرادات کلی وارده و خطر تضییع حقوق جامعه فرهنگیان لازم است وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام تعلیق شرایط جدید هر چه سریع تر نسبت به این موضوع رسیدگی کند در غیر اینصورت حتما با واکنش مجلس روبه رو خواهد شد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه افزود: در این مورد حتما بعد از تعطیلات مجلس از وزیر آموزش و پرورش سوال پرسیده خواهد شد. چگونه ممکن است فرد فرهنگی که سال های ابتدایی خدمت خویش را به صورت حق التدریسی بوده است اکنون باید علاوه بر اضافه خدمت متحمل پرداخت انواع هزینه های میلیونی نیز شود؟! علاوه بر غیر قانونی بودن این امر، دریافت یک ریال پول از جامعه فرهنگیان که در سال های اخیر بیشترین خدمات را در مقابل هیچ ترین پاداش ها انجام داده است بی انصافی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: چرا شرایط را به نحوی مدیریت کردیم که یک فرهنگی باید بعد از ۳۰ سال تعلیم و تربیت نیازمند شغل مجدد باشد لیکن با این شرایط مطالبات ایشان نیز پرداخت نمی گردد. وزارت آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت فرهنگیان بازنشسته برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه استفاده نماید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها