رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380416

به بهانه‌ ملاقات استقلال- فولادخوزستان/ از بردهای پرگل تا سرنوشت قهرمانی

ساعت24-هفته‌ی پنجم رقابت‌های لیگ برتر با بازی استقلال تهران و فولاد خوزستان آغاز می‌شود.

استقلال تهران بعد از شکست خارج از خانه مقابل پارس جنوبی جم، چهارشنبه‌شب در ورزشگاه آزادی پذیرای فولاد خوزستان است. فولادی‌ها در حالی به این بازی می‌آیند که از ۴ بازی گذشته‌ی خود ۷ امتیاز بدست آورده‌اند. آن‌ها هفته‌ی دوم رقابت‌ها هم در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند که در تقابل با پرسپولیس دیگر تیم تهرانی، با ۳ گل مغلوب شده‌اند. در لیگ برتر استقلال تهران با ۱۵ برد مقابل فولاد خوزستان از هر تیم دیگری این تیم خوزستانی را بیشتر برده است. به بهانه‌ی بازی دو تیم استقلال و فولاد خوزستان، چند برش از بازی‌های یه یادماندنی این دود تیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اولین بازی "شفر"

اولین تیمی که "وینفرد شفر" آلمانی بعد از پیوستن به استقلال تهران در بازی با آن‌ها روی نیمکت این تیم نشست، فولاد خوزستان بود. استقلال با هدایت "شفر" در آن بازی با نتیجه بدون گل مقابل میهمان خود متوقف شد. "شفر" در دو تقابل فصل گذشته‌ی خود در لیگ برتر با فولاد خوزستان یک برد و یک تساوی بدست آورد و بازی چهارشنبه شب سومین باری است که این سرمربی مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد. در ۶ تقابل آخر دو تیم در لیگ برتر فولاد خوزستان در بدست آوردن پیروزی ناکام بوده و استقلالی‌ها ۴ برد بدست آورده‌اند. آخرین برد فولاد خوزستان مقابل استقلال به لیگ چهاردهم برمی‌گردد که فولادی‌ها با هدایت "دراگان اسکوچیچ" سرمربی کروات آن روزهای خود، هر دو بازی رفت و برگشت را از استقلال بردند.

روز آتش بازی "تیام"

در سیزده تقابل آخر دو تیم در لیگ برتر بهترین برد استقلالی‌ها در روز درخشش "تیام" مهاجم گلزن این تیم بدست آمد. در بازی برگشت فصل گذشته در اهواز شاگردان "وینفرد شفر" آلمانی که در بازی رفت با نتیجه‌ بدون گل مقابل فولاد خوزستان متوقف شده بودند، توانستند در روز درخشش "تیام" با نتیجه‌ی ۴ بر یک با دو گلی که این مهاجم سنگالی برای آن‌ها زد به پیروزی برسند.

آخرین برد "مجید جلالی" سرمربی این فصل پیکان که در هفته‌ی اول رقابت‌ها استقلال تهران را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد مقابل این تیم، به هفته‌ی نوزدهم لیگ دهم برمی‌گردد که در آن بازی شاگردان "جلالی" در تیم فولاد خوزستان موفق شدند با نتیجه‌ی ۴ بر یک از سد شاگردان "پرویز مظلومی" در تیم استقلال تهران بگذرند.

استقلالی‌ها علاوه بر برد پر گلی که فصل گذشته بدست آوردند، یک برد ۴ بر یک خوب هم در فصلی که اولین قهرمانی خودشان با "امیر قلعه‌نویی" در لیگ برتر را جشن گرفتند مقابل فولاد خوزستان داشتند. آن‌ها در لیگ پنجم و هفته‌ی بیست و هشتم رقابت‌ها موفق شدند با هدایت "امیر قلعه‌نویی" ۴ بر یک از سد میهمان خود بگذرند و یک قدم خود را به قهرمانی در لیگ برتر با پیروزی مقابل فولاد نزدیک‌تر ببینند.

روز تلخ پرسپولیسی‌ها و پیروزی شیرین استقلال در اهواز

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر با پیروزی مقابل فولاد خوزستان در اهواز بدست آمد. از هفته‌ی سی و سوم لیگ دوازدهم استقلال تهران با هدایت "امیر قلعه‌نویی" در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفت و موفق شد میزبان خود را با تک گل "جواد نکونام" کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در آن روزها که از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رسید، شکست دهد. با آن پیروزی استقلالی‌ها قهرمان لیگ برتر شدند. همان شبی که استقلالی‌ها در اهواز قهرمانی لیگ برتر خود را جشن گرفتند، رقیب سنتی آن‌ها پرسپولیس شب تلخی را در ورزشگاه آزادی گذراند. آن‌ها در بازی فینال جام حذفی با هدایت "یحیی گل‌محمدی" به مصاف سپاهان اصفهان رفتند که بعد از تساوی ۲ بر ۲ بازی، سپاهانی‌ها موفق شدند در ضربات پنالتی از سد پرسپولیس بگذرند و قهرمانی جام حذفی را در تهران مقابل دید هوادارن پرشور پرسپولیس بدست آوردند.

استقلالی‌ها در آخرین فصلی که فولاد قهرمان لیگ برتر شد هم آن‌ها را اذیت کردند. فولادی‌ها یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها در اهواز به مصاف استقلال تهران رفتند و در آن بازی شاگردان "امیر قلعه‌نویی" در تیم استقلال با تک گل "آرش برهانی" موفق شدند از سد فولاد خوزستان بگذرند تا خودشان هم شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشند. در نهایت فولادی‌ها در هفته‌ی آخر رقابت‌ها با یک گل در تبریز از سد گسترش فولاد گذشتند و دومین قهرمانی خود در لیگ برتر را بدست آوردند. استقلالی‌ها هم با شکست ۳ بر یک مقابل تراکتورسازی تبریز در هفته‌ی پایانی به مقام پنجم لیگ سیزدهم رسیدند.

از ۲ برد با استقلال خوزستان تا شکست سنگین در آخرین تقابل

"سیروس پور موسوی" سرمربی فولادی‌ها در بازی چهارشنبه شب مقابل استقلال تهران، با تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد چهار بار مقابل استقلال تهران در لیگ برتر قرار گرفته که در این ۴ بازی، ۲ پیروزی بدست آورده، یکبار مقابل استقلالی‌ها متوقف شده و یکبار هم استقلالی‌ها توانسته‌اند او را شکست دهند. "پورموسوی" با فولاد هنوز نتوانسته از سد استقلال تهران در لیگ برتر بگذرد و آخرین بازی دو تیم را هم با نتیجه ۴ بر یک شاگردان او واگذار کرده‌اند.

استقلال تهران و فولاد خوزستان ۳۲ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در این ۳۲ تقابل، استقلالی‌ها ۱۵ برد بدست آورده‌اند، ۸ بازی را فولاد برده است و در ۹ بازی دو تیم به تساوی رسیده‌اند. استقلالی‌ها در این ۳۲ بازی ۴۴ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۳۷۵ گل زده در هر بازی می‌شود. فولادی‌ها هم ۲۸ گل در این ۳۲ بازی زده‌اند که به طور میانگین ۰،۸۷۵ گل زده در هر بازی می‌شود. باید دید در بازی چهارشنبه شب استقلالی‌ها می‌توانند دومین برد خانگی خود در لیگ هجدهم را بدست آورند یا فولادی‌ها موفق می‌شوند از استقلال "شفر" در ورزشگاه آزادی امتیاز بگیرند و یا حتی اولین برد خارج از خانه‌ی خودر در این فصل را مقابل استقلال تهران بدست آورند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها