رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380601

باند جاسوسی مرتبط با رژیم صهیونیستی در تونس متلاشی شد

ساعت 24- یک مسئول امنیتی پیشین تونس از شناسایی یک شبکه جاسوسی فعال در تجارت مواد مخدر و فروش کودکان خبر داد و گفت، این شبکه تاجران ، نیروهای امنیتی و فرزندان وزیران و مقام های عالی رتبه را طعمه خود قرار می داد و از آن ها اطلاعات جمع آوری می کرد.

رژیم صهیونیستی
style="text-align:justify"> «هیکل دخیل» رئیس پیشین تیم پژوهش اداره زندان های تونس در نامه ای به «یوسف الشاهد» نخست وزیر این کشور که آن را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، نوشت، تحقیقات در خصوص آتش زده شدن خودرو یکی از تاجران نشان داد یک شبکه منطقه ای قاچاق مواد مخدر و کودکان وجود دارد که توسط یه سرمایه دار یهودی به نام «ایلان لاوی الرکاح» اداره می شود که به صورت مرتب در حال رفت و آمد به 'اسراییل' است و خانواده این فرد نیز در فلسطین اشغالی سکونت دارد.

دخیل افزود، شبکه ای که این تاجر یهودی آن را اداره می کرد، مواد مخدر کوکائین میان افراد ثروتمند و تاجران و سرمایه گذارها و برخی مقام های امنیتی توزیع می کرد و از طریق قاچاق کودکان و اعمال منافی عفت و روابط جنسی ،از آن ها باجگیری می کرد و اطلاعات کشور را از آن ها می گرفت.
این نیروی امنیتی پیشین تونسی افزود، الرکاح یک باند قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان میان تونس و ایتالیا اداره می کرد و سعی می کرد فرزندان تاجران، سرمایه گذاران ، وزرا و مقام های امنیتی و دیگر اعضای خانواده ها آنان را به مهمانی های شبانه بکشاند و آنجا مواد مخدر و زنان هرزه در اختیارشان قرار می داد و از این مهمانی های شبانه برای اهداف خاصی استفاده می کرد.
دخیل در ادامه نوشت، تحقیقات نیروهای امنیتی تونس نشان داد او این اقدامات را تحت نظارت دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی یک کشورخارجی انجام می داد که سابقه فعالیت زیادی در خاک تونس دارد و خود متهم نیز به این کارها اعتراف کرده است.
این مقام امنیتی پیشین تونسی در ادامه نوشت، همدستان این متهم با پیشنهاد رشوه های کلان به مقام های عالی رتبه امنیتی تونس ، سعی می کردند بر نیروهاتی امنیتی مسئول تحقیق در این خصوص فشار وارد کنند تا پرونده جاسوسی به یک پرونده جنایی تنزل یابد و در این میان پدر متهم در فلسطین اشغالی نیز دست به تحرکاتی برای نجات پسرش زد و از طریق یک حزب سیاسی در یکی از کشورهای منطقه ، بر نخست وزیر آن کشور فشار وارد می کرد تا مانع کشف جوانب دیگر این پرونده شود زیرا بیم آن می رفت لیست نام تاجران و مقام های عالی رتبه تونسی و همچنین نام فرزندان برخی وزیران و قاضی ها و نیروهای امنیتی فاسد در اثر تحقیقات فاش شود .
دخیل در پایان ، این پرونده را بسیار مهم و تاثیر گذار در امنیت ملی تونس دانست و از نخست وزیر ، وزیر داگستری و وزیر کشور تونس خواست در این خصوص تحقیق کنند .

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها