رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380602

موضع ترامپ در قبال گواهی عدم سوء پیشینه کلاپر

ساعت 24- رئیس جمهور آمریکا ظاهرا قصد ندارد گواهی عدم سوء پیشینه مدیر سابق اطلاعات ملی این کشور را لغو کند.

سخنرانی ترامپ در گردهمایی هوادارانش در شهر تامپا در ایالت فلوریدا آمریکا
style="text-align:justify">به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده است که گواهی عدم سوء پیشینه جیمز کلاپر مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا را لغو نخواهد کرد.

ترامپ در این پیام نوشت: شاید جیمز کلاپر در نظر من آدم خوبی باشد بنابر این گواهی عدم سوء پیشینه امنیتی اش را به خاطر دروغ گفتن به کنگره از دست نمی‌دهد.

ترامپ هفته گذشته در اقدامی جنجالی گواهی عدم سوء پیشینه امنیتی جان برنان مدیر سابق سازمان جاسوسی آمریکا را لغو کرد و گفت: دروغ‌های برنان امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.

این اقدام ترامپ با مخالفت گسترده سیاستمداران و مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی روبرو شده است. این تصمیم ظاهرا با هدف ساکت کردن مخالفان و منتقدان ترامپ بوده است. جان برنان از منتقدان جدی سیاست‌های ترامپ به شمار می‌رود.

کلاپر پیش از این درباره انتقادات برنان از ترامپ گفت: تصور می‌کنم جان بسیار شبیه به یک قطار باری و حمل و نقل شده و می‌خواهد هر آنچه را در ذهن دارد، بیان کند.

بیش از ۱۷۵ مقام پیشین وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا اسامی خود را به نامه انتقادی مقامات امنیتی پیشین ایالات متحده از ترامپ افزودند. در این نامه از تصمیم ترامپ برای سلب «گواهی عدم سوءپیشینه امنیتی» [لغو دسترسی اطلاعاتی]جان برنان، رئیس سازمان سیا در دوران باراک اوباما به شدت انتقاد شده است.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، مقامات سابق که این نامه را ابتدا به ساکن امضا کردند شامل ۱۵ تن از رؤسا و معاونان سازمان سیا، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و نمایندگان و کارشناسان برجسته بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها