رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380604

جنگ تجاری چین و آمریکا به سیاست کشیده شد

ساعت 24- یک روزنامه چینی گزارش کرد آمریکا به غیر از جنگ تجاری با پکن یک مناقشه سیاسی را هم با این کشور به صورت هوشمندانه شروع کرده است.

چین و آمریکا
style="text-align:justify">به گزارش روزنامه 'تایوان نیوز' روز سه شنبه گزارش داد: آمریکا بر این باور است که چین همان طور که در عرصه تجاری برای آمریکا آزار دهنده است می تواند در عرصه سیاسی نیز برای این کشور خطرناک باشد به همین سبب 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا در تازه ترین اظهارات خود از چین به عنوان یکی از کشورهایی یاد کرده است که می تواند در انتخابات میان دوره ای آمریکا مداخله کند.

این نخستین بار است که یک مقام نزدیک به 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا علنا از نفوذ چین در انتخابات میاندوره ای ابراز نگرانی می کند.
همزمان فهرستی از کشورهایی تهیه شده است که ممکن است حملات سایبری علیه آمریکا انجام دهند و در انتخابات نفوذ کنند که در میان آنها نام چین و روسیه نیز به چشم می خورد.
آمریکا بتازگی اعلام کرده است که قصد دارد در روزهای آینده بر 16 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین به غیر از 34 میلیارد دلار قبلی تعرفه اعمال کند.
این کشور در قلمرو سیاسی نیز در حال افزودن بر فشارها بر چین است، با 'آ سه آن' در صدد تقویت روابط نظامی است با تایوان نیز می خواهد قراردادهای نظامی امضا کند و در دریای جنوبی هم ناوگانش را تقویت کرده است.
بولتون گفته است که مداخله چین می تواند امنیت ملی این کشور را به خطر بیندازد و افزوده است که در انتخابات نباید نگاه ها فقط به روسیه دوخته شود.
مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از تازه ترین اظهاراتش گفته است که بزودی 'مایک پمپئو' وزیر خارجه این کشور به پیونگ یانگ می رود.
او گفته است کره شمالی هم می تواند خطری برای انتخابات میاندوره ای آمریکا باشد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها