رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380610

سازمان ملل: دولت میانماربرای کمک به مسلمانان همکاری نمی کند

ساعت 24- خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از سازمان ملل متحد گزارش داد: دولت میانمار هنوز پس از گذشت ماهها از ایجاد دسترسی موثر این سازمان به استان 'راخین' برای رسیدگی به فاجعه انسانی بی خانمان کردن 700 هزارمسلمان این کشور خودداری می کند.

سازمان ملل
style="text-align:justify">مسلمانان 'راخین' برای فرار از کشتار نظامیان میانمار با پای پیاده به کشور همسایه (بنگلادش) گریخته اند. دولت میانمار با امضای موافقت نامه ای با سازمان ملل تعهد داده است به بازگشت پناهندگان میانمار به میهن یاری کند.

این موافقتنامه توسط کمیساریای عالی پناهندگان و برنامه عمران سازمان ملل با دولت میانمار به رهبری 'آنگ سانگ سو کی' برنده جایزه صلح نوبل در ماه ژوئن (خرداد ماه) امضا شد و به موجب آن میانمار متعهد شده است برای بازگشت پناهندگان این کشور که سال گذشته به بنگلادش گریخته اند، کمک های لازم را ارائه دهد.
'کنوت اوست بی' نماینده مقیم سازمان ملل و هماهنگ کننده کمکهای بشردوستانه در میانمار به رویترز گفت: درخواست های مکرر برای صدور مجوز برای پرسنل سازمان ملل با تاخیر در پاسخگویی با اخلال مواجه می شود.
'اوست بی'گفت: سازمان ملل با پیشنهاد دولت میانمار برای دادن مجوز بازدید از تعداد محدودی از روستاها مخالفت کرده و تازمان رسیدن به یک توافق بهتر از فرستادن کارشناسان به میانمارخودداری می کند.'ما برای ارایه خدمات بشر دوستانه آماده ایم و نیاز به ایجاد دسترسی موثر برای سازمان ملل از طرف دولت این کشور هستیم. ما نیاز به داشتن امکانات لازم برای ارایه خدمات حرفه ای هستیم.'
از طرف دیگر دراطلاعیه ای از طرف دولت میانمار گفته شده است خانم 'سوکی' مجوز لازم برای اجرای برنامه شاخص بازرسی سازمان ملل از 23 روستای استان شمالی 'راخین' را صادر کرده است.
'اوست بی' گفت: سازمان ملل می خواهد برنامه های 'زود بازده' برای مسلمانان میانمار اجرا کند که از طریق ایجاد پروژه های زیر بنایی کوچک و پرداخت 'مزد در برابر کار' امکان پذیر است.
نماینده سازمان ملل گفت: او نمی داند دولت میانمار چگونه 23 روستا را از میان استانهای 'مانگداو' و 'بوتیدانگ' برگزیده است.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، 'اوست بی' گفت: سازمان ملل می خواهد در روستاها یکی پس از دیگری کارکند تا از ریسک 'نابرابری در بین روستاهای همجوار' جلوگیری شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها