رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380616

میلیونر چینی زباله‌های خیابان را جمع میکند+عکس

ساعت 24- ژونگ کونگرانگ، کارآفرین موفق چینی را به خاطر عادت طولانی مدت تمیز کردن خیابان‌های شهرش، «میلیونر آشغال جمع کن» می‌نامند.

style="text-align:justify"> ژونگ کونگرانگ، کارآفرین موفق چینی را به خاطر عادت طولانی مدت تمیز کردن خیابان‌های شهرش، «میلیونر آشغال جمع کن» می‌نامند. این مرد ۵۲ ساله سه سال پیش، بعد از یک سفر خانوادگی به جنوب چین، کار جمع آوری زباله از خیابان‌ها را شروع کرده است. او در آنجا با یک استاد دانشگاه بازنشسته ملاقات کرد که در چهار سال اخیر هر روز زباله‌های ساحل را جمع می‌کرد. ژونگ آنقدر تحت تاثیر قرار گرفت که تصمیم گرفت عادت او را به محض برگشتن از تعطیلات، در شهر خودش پیاده کند.

جالب است بدانید این عادت در ابتدا با واکنش و توجه منفی مردم محلی و رسانه‌ها روبرو شد. مردم نمی‌توانستند درک کنند چرا میلیونری که مال و اموال زیادی دارد، از خیابان‌ها زباله جمع می‌کند. آن‌ها فکر کردند این کار را برای جلب توجه انجام می‌دهد، اما ژونگ اجازه نداد این افکار منفی مانع او شود.
حتی در ابتدا خانواده اش هم از رفتار او گیج شدند. همسر و فرزندانش عادت عجیب او خجالت می‌کشیدند و سعی می‌کردند کسی آن‌ها را با او نبیند. اما به مرور زمان نگرش مردم تغییر کرد. آن‌ها متوجه شدند که با تلاش‌های ژونگ محله شان تمیزتر شده و شروع به تحسین و حمایت از او کردند. همسرش اکنون به کمپین او پیوسته و کسانی که در خیابان آشغال می‌ریزند را سرزنش می‌کند.
ژونگ می‌گوید: «اینکه ما در خیابان آشغال بریزیم یا آشغال‌ها را جمع کنیم به مدرک دانشگاهی، سابقه فرهنگی، سن یا موقعیت اجتماعی-اقتصادی ربطی ندارد. آشغال جمع کن میلیونر سعی می‌کند الهام بخش دیگران باشد. او هنگام جمع آوری زباله یک تیشرت نارنجی جالب توجه می‌پوشد و کارمندانش را به خاطر کثیف کردن محل کار ۱۰ یوآن جریمه می‌کند. او معتقد است چین به قوانین سختگیرانه تری نیاز دارد و انضباط شخصی به تنهایی کافی نیست. شاید ژونگ یک نفر باشد، اما الهام بخش میلیون‌ها نفر در چین شده است. باور کنید یا نه، ژونگ تنها آشغال جمع کن میلیونر دنیا نیست. یک تاجر کره‌ای که در بحرین زندگی می‌کند ۱۱ سال است هر روز زباله جمع می‌کند.
برترین ها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها