رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380621

روسیه سال آینده به ترکیه اس 400 می دهد

ساعت 24- رئیس شرکت 'روسو برون اکسپورت' آژانس صادرکننده تسلیحات روسیه اعلام کرد که این کشور از سال آینده تحویل سامانه ضدموشکی اس - 400 را به ترکیه آغاز می کند.

اس 400
style="text-align:justify">به گزارش رسانه های روسیه، «الکساندر میخیف» با بیان این مطلب افزود: روسیه می خواهد در مدت زمان مورد توافق دو طرف، به تعهدات خود عمل کرده و اس - 400 را به طرف ترکیه ای تحویل دهد.

به گزارش ایرنا، پاییز پارسال رهبران روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس 400 را امضا کردند و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه خبر داد که ترکیه بخش اول مبلغ قرارداد را پرداخت کرده است.
پیش تر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که در بهترین شرایط سامانه پدافند ضدموشکی اس 400 زودتر از سال 2020 تحویل ترکیه داده نمی شود.
موضوعی که ترکیه با آن مخالف بود و اردوغان در دیدار دوجانبه با پوتین از وی درخواست کرد که این قرارداد زودتر به مرحله اجرا گذاشته شود، موضوعی که مورد موافقت رئیس جمهوری روسیه نیز قرار گرفت.
در آن سوی جهان، آمریکا شریک ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بشدت از عقد این قرارداد میان آنکارا و مسکو انتقاد کرد و به گزارش رسانه های روسی، جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده به ترکیه هشدار داد که با خرید اس-400 دیگر جایی در ناتو نخواهد داشت.
ازسوی دیگر مجلس سنای آمریکا ماه گذشته طرحی را به تصویب رساند که براساس آن تحویل تسلیحات نظامی و به خصوص جنگنده اف 35 خریداری شده از آمریکا به دلیل حبس 'اندور برونسون' کشیش آمریکایی در ترکیه و خرید سامانه دفاع هوایی اس 400 از روسیه متوقف می شود.
کارشناسان حوزه صنایع دفاعی روسیه به رسانه های این کشور می گویند که خرید اس 400 توسط ترکیه، چالشی برای هواپیماهای اف 35 آمریکا خواهد بود و این کشور هرگز دوست ندارد که شاهد چنین وضعیتی باشد.
مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه هستند که قادرند هواپیماها را تا برد 400کیلومتری هدف قرار دهند و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری دارند.
مسکو به تازگی این تسلیحات پیشرفته را به چین داده و با هند و ترکیه نیز برای فروش آن قرارداد امضا کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها