رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380658

دست‌هایی در کار است تا فلسطینیها به وفاق ملی نرسند

ساعت 24-یک کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تاکید کرد: متاسفانه دست‌هایی در کار است تا اجازه ندهد گروه‌های فلسطینی با یکدیگر آشتی کنند و به یک وفاق ملی برسند که قبلا این دست‌ها آمریکایی و اسرائیلی بود و امروز دست‌های عربی در کار است تا فلسطینی ها یکپارچه نشوند.

سید هادی سید افقهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مساله آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این موضوع اولین آتش بسی نیست که میان نیروهای جهادی و سازمان‌های مبارز فلسطینی و رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد چندین بار تاکنون آن‌ها وارد جنگ‌های سنگینی مانند جنگ 22 روزه شده‌اند پس از آن هم درگیری‌هایی بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در گرفت که با وساطت کشور مصر آتش بس برقرار شد.

وی افزود: در جریان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز مردم فلسطین قیام کرده و تظاهرات موسوم به بازگشت را انجام دادند که تا به امروز ادامه داشته و از دل این تظاهرات بازگشت حرکت های تاکتیکی علیه مناطق شهرک نشینان توس طمردم غزه مانند بادباک‌های آتش زا انجام شد.

وی همچنین بیان کرد: در پی این اتفاقات نتانیاهو تهدید کرد که اگر فلسطینی‌ها بخواهند به این گونه اقدامات خود ادامه دهند، غزه را بمباران می‌کنیم، لذا فلسطینی‌ها کوتاه نیامده و اقداماتی را علیه شهرک‌های صهیونیست نشین انجام دادند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: در حال حاضر نیز صهیونیست‌ها تقاضای آتش بس را مطرح کردند و در پی این درخواست گروه‌هایی از حماس برای بررسی این موضوع به قاهره رفتند.

وی یادآور شد: البته به نظر می‌رسد یکی از موضوعات سفر هیات‌های فلسطینی به قاهره بحث آشتی ملی بین حماس و فتح است،‌در غیر این صورت مگر حماس نماینده کل جامعه فلسطین است که بخواهد آتش بس را به طور همیشگی بررسی کند، از سوی دیگر مساله اصلی این است که رژیم صهیونیستی پای بند به قراردادها و آتش بس نیست.

وی همچنین اظهار کرد: بارها شاهد آشتی ملی بین حماس و فتح بودیم اما مجدد اتهاماتی را به یکدیگر وارد کرده‌اند، متاسفانه دست‌هایی در کار است تا اجازه ندهد گروه‌های فلسطینی با یکدیگر آشتی کنند و به یک وفاق ملی برسند.

سید افقهی خاطرنشان کرد: پیش از این دست‌های آمریکایی-صهیونیستی وجود داشت و امروز دست‌های عربی در کار است تا فلسطین یکپارچه نشود.

وی در پایان گفت: نمی توان خیلی امیدوار بود تا بعد از عید قربان چنین توافقی حاصل شود ضمن این که شک دارم اگر توافقی هم وجود داشته باشد بعد از آن پایدار بماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها