رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 381238

چرچیل ، داوینچی را کجا پنهان کرد ؟

ساعت 24- به مدت 4 سال یک معدن سنگ متروکه در کوهی دوردست در شمال ولز ، به محل نگهداری عالی ترین شاهکارهای هنری جهان تبدیل شد

444
dir="RTL">در زمان جنگ جهانی دوم ، اتاق های زیرزمینی با تهویه مطبوع ساخته شد تا اشیا گران قیمت گالری ملی لندن از آسیب بمب های هوایی شکارچیان هنر ، نازی ها ، در امان بمانند .

معدن سنگ متروکه در زیر کوه کوچکی به نام " مانود ماور" نزدیک شهر تاریخی معدن بلاتا فسیینوگ قرار داشت . د رقرن 18 میلادی معدن های سنگ محلی بر اقتصاد منطقه موثر بودند. بین سالهای 1860 تا 1870 بهترین سالهای رونق برای صنعت سنگ معدن بلاتا فسیینوگ بود . اما پس از جنگ جهانی اول دچار رکود اقتصادی شد ودر جریان تولید انبوه کاشی و سنگ های ارزان اسپانیا این صنعت از بین رفت و سبب بسته شدن بسیاری از معادن شد .

در سال 1939 جنگ در اروپا آغاز شد و به نظر متحدان همه چیز برای مدت طولانی با مشکل مواجه بود . آلمانی ها به فرانسه حمله کرده و انگلیس را مجبور به عقب نشینی در دونکرک کردند . خیلی زود انگلیس متوجه خطر بمباران هوایی شد .اگر چه دولت مردم را از لندن خارج کرد و به ساخت پناهگاه هایی در سراسر کشور اقدام کرد اما در همین هنگام وزارت کار الویت دیگری داشت و آن حفظ مجموعه هنری ارزشمند در گالری ملی در میدان ترافالگار در لندن بود .

قبل از آغاز جنگ بسیاری از نقاشی ها به مکان های مختلف در ولز منتقل شد این مکان ها عبارتند بودند از قصر پنرهن ، دانشکد های دانشگاه بدگورو ابریستوایت . هنگامی که مشخص شد این مکان ها به هنگام بمباران لندن آسیب پذیر هستند به دنبال مکان های امن تر شدند . یکی ازپیشنهادات نقل و انتقال نقاشی ها بوسیله کشتی به کانادا بود اما خطر حمله به کشتی سبب نگرانی مدیر گالری " کنت کلارک شد و چرچیل هم با انتقال با کشتی مخالف بود و به کلارک دستور داد مکانی در خود جزیره پیدا کند چرچیل طی تلگرامی برای رئیس گالری نوشت " آنها را درون غارها و زیر زمین ها پنهان کنید نباید حتی یک نقاشی از جزیره خارج شود.

معدن سنگ متروکه و پهناور ، در بلاتا فسینیوگ مورد تایید قرار گرفت . این معدن بزرگ با اتاق های وسیع مانند غار بود و بعید بود به این معدن با 100 متر ضخامت سقف سنگی مستحکم و دور افتاده در شمال ولزحمله هوایی شود .

کار در معدن سنگ به سرعت شروع شد . ورودی غار را بزرگتر کردند تا کامیون های بارکش جعبه های حاوی نقاشی ها را که به طور نامحسوس تخلیه می شد عبور دهند .چند ین اتاق کوچک در داخل غار برای حفاظت تابلوها از رطوبت و گرما ساخته شد برای پیش گیری از رطوبت هوا در اتاق ها یک سیستم تهویه هوا طراحی شد که شامل پراونه های الکتریک جابجایی هوا ی بالای وسایل و ماده از بین برنده رطوبت بود . سیستم تهویه هوا بخوبی کار می کرد طوری که وقتی عکسها به لندن برگردانده شدند مسئولین متوجه شدند تابلوها در شرایطی بهتر از گالری ملی نگهداری شده اند به همین دلیل در سال 1949 کالری ملی اولین دستگاه تهویه هوا را راه اندازی کرد

در طول جنگ گالری ملی با برگزاری کنسرت ها و ناهار همراه با موسیقی بازدیدکنندگان را در ساختمان خالی گالری سرگرم کرد.

مردم مشتاقانه در گالری جمع می شدند . " میرا هیس " پیانیست با استعداد اما ناشناخته با اجرای برنامه در گالری مشهور شد . کنسرت هایی که در گالری برگزار شد بسیار مورد توجه مردم انگلیس قرار گرفت و برگزارکنندگان در کار خود بسیار موفق بودند .

پس از پایان جنگ نقاشی ها به گالری ملی برگرانده شدند قسمت کوچکی از " مانود" با چند کارگر دوباره شروع به کار کردند و اسلب های تخته سنگ که بیشتر در صنعت مورد استفاده است ، تولید کردند .وقتی ارتباط روسیه در طول جنگ سرد وخیم شد ، " مانود" دوباره برای کارهای احتمالی در نظر گرفته شد .

امروزه این معدن سنگ بدون استفاده مانده است اما در این منطقه در نظر دارند تولید سنگ معدن گرانیت و مصالح ساختمانی و آجر را را از سر گیرند

مانود ماور نزدیک فسیینوگ
عکس از فرد رامج
یک نقاشی بزرگ از شاه چارلز 1
توسط ون دیک به سختی از در وارد می کنند
نقاشی ها درون غار با کامیون های خط آهن جابجا می شوند

عکس از فرد رامج
نقاشی طبق روال از انبار برای بازرسی خارج می شود
بازرسی روزمره
گردگیری روزانه در معدن سنگ

بررسی روزانه تابلوها

کارشناسان روز کاری خود را 4 سال
تقریبا هر روز با بررسی هر یک از آثار هنری آغاز میکنند
در اوایل سپتامبر 1942 تهویه مطبوع غارها بررسی می شود
دفاتر کل با جزییات کارهای هنری در مخفیگاه کوه نگهداری می شوند
دو نگهبان امنیتی شب در حال استراحت
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها