رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 381296

روایت محسن هاشمی از طراحی و اجرای خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

ساعت 24- محسن هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری مسابقه برای انتخاب طرح مناسب خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی گفت: طراحی و اجرای این خانه‌موزه ظرف مدت یک سال و نیم توسط یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اجرایی شد.

div>

محسن هاشمی پس از آیین افتتاح خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی در همایش عبور از بحران و توسعه ملی گفت: آیت‌الله هاشمی در تمامی مراسم مذهبی به سرعت بخش عاطفی روحیاتش بروز و گریه می‌کرد. در خانه هم به همین شکل عاطفی بود.

وی درباره افتتاح خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی با اشاره به این که آیت‌الله هاشمی از سال ۶۰ در این خانه زندگی می‌کرد، افزود: در سال ۶۰ و در جریان ترورهای گروه فرقان و حوادثی که در آن سال‌ها روی می‌داد امام (ره) و حاج احمدآقا برای حفاظت ایشان با توجه به این که خانه کناری حسینیه جماران برای صاحبش با توجه به مسائل امنیتی مشکلاتی پیش آمده بود، توسط دولت آن خانه خریداری شد و بعد از سوی امام و حاج احمد آقا برای سکوت آیت‌الله هاشمی در نظر گرفته شد تا از این طریق حفاظت بهتری از ایشان انجام شود.

فرزند آیت‌الله هاشمی ادامه داد: حدود ۳۵ سال آیت‌الله هاشمی در این خانه زندگی کرد و یکی از خصوصیت‌های ایشان ساده‌زیستی بود که از روز نخست سکونت در این خانه تا آخرین روزی که ایشان را از دست دادیم به همین سبک ساده‌زیستی زندگی کردند که امروز این موزه می‌تواند ابعاد مختلف زندگی ایشان را به نمایش بگذارد.

وی در خصوص طراحی خانه موزه آیت‌الله هاشمی با اشاره به برگزاری مسابقه برای انتخاب طرح مناسب گفت: طرح‌های زیادی در قالب این مسابقه ارسال شد که نهایتا خانم ذوقی از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طرحشان پذیرفته شد و با اخلاص تمام بدون هیچ حق الزحمه‌ای در طول یکسال و نیم این کار را انجام دادند. در حقیقت در اجرای کار هم به محتوا توجه کردند و هم کار هنری انجام شد.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه یک در اواسط کار ورود پیدا کرد و در اجزای امنیتی و نگهداری موزه کمک موثری انجام داد تا این خانه موزه تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، در انتهای این مراسم از دست‌اندرکاران اجرای خانه موزه آیت‌الله هاشمی تقدیر شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها