رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 384166

ملکه آتش خوار، معمای عجیب زنی که آتش هیچ اثری بر او نداشت!

ساعت 24-آتش بازی و اجرای حرکات نمایشی با آتش یکی از مهیج ترین بخش های سیرک هاست و احتمالا تا به حال از نزدیک یا در فیلم ها این اجراها را دیده اید. افرادی که این برنامه ها را اجرا می کنند با استفاده از ترفندهایی و بی آنکه آسیب ببینند با آتش نمایش اجرا می کنند. اما امروز می خواهیم در مورد زنی صحبت کنیم که به ملکه آتش خوار شهرت پیدا کرده بود.

5
ماجرای عجیب جو جیراردلی | Jo Girardelli

این زن که جو جیراردلی نام داشت قابلیت های بسیار عجیب و خاصی داشت و انگار آتش واقعا تاثیری بر او نداشت. صدها نفر تلاش از جمله دانشمندان تلاش کردند دست او را رو کنند و متوجه حقه های او بشوند، اما ظاهرا حقه ای در کار نبود و این زن در برابر آتش و گرمای سوزان و آسیب زننده کاملا مقاوم بود.

معماهای حل نشده تاریخ

زندگینامه جو جیراردلی

اطلاعات بسیار زیادی در مورد این زن شگفت انگیز وجود ندارد. تنها در این حد می دانیم که او در دهه ۱۷۸۰ در ایتالیا به دنیا آمده و در دهه ۱۸۱۰ به انگلستان مهاجرت کرده است. او ابتدا در سیرک های عمومی به اجرای نمایش می پرداخت و با مهارت های ابتدایی آتش خواری آشنا شد. اما بعد از مدتی آنقدر در این کار پیشرفت کرد که به تنهایی نمایش اجرا می کرد و به عنوان ملکه آتش خوار شهرت پیدا کرد. جو جیراردلی برای عوام و خواص نمایش اجرا می کرد و نمایش های او آنقدر باورنکردنی و شگفت انگیز بود که همه را مات و مبهوت می کرد. در سیرک های مختلف افراد زیادی با آتش نمایش اجرا می کردند اما هیچ کدام به مهارت و توانایی جو جیراردلی نبودند.

نمایش سیرک

توانایی های خارق العاده جو جیراردلی

توانایی های باورنکردنی جو جیراردلی تنها در برابر آتش نبود و او انگار در مقابل اسید و فلزات مذاب هم مصونیت داشت. او ابتدای نمایش هایش دهانش را با اسید نیتریک پر می کردند و بعد از مدتی آن را روی میله ای آهنی تف می کرد. به محض اینکه اسید روی آهن ریخته می شد شروع به خوردن فلز می کرد و آن را از بین می برد! یعنی برخلاف بقیه هنرمندانی که در سیرک کار می کردند مایع داخل دهان جو جیراردلی واقعا اسید بود و حتی آهن را از بین می برد، اما این زن بی آنکه دهانش آسیبی ببیند آن را داخل دهانش می ریخت. در واقع، نوع اسیدی که در این اجراها استفاده می شد از نوع غلیظ و متراکم بود و عملا می توانست داخل دهان و اندام های داخلی جو جیراردلی را ذوب کند، اما ظاهرا اسید تاثیری روی این زن عجیب نداشت.

مرحله بعد روغن جوشان بود! او ظرفی محتوی روغن در حال جوش را برمی داشت و بعد آن را به همه مردم نشان می داد تا از محتویات داخل آن مطمئن شوند، بعد تخم مرغی داخل آن می انداخت و صبر می کرد تا تخم مرغ پخته شود. بعد از اینکه داغ بودن روغن ثابت می شد کمی از آن را داخل دهانش می ریخت و بعد از چند دقیقه روغن را داخل آتش می ریخت که این کار باعث شعله ور شدن آتش می شد.

بعد نوبت اجرای ترفند سرب مذاب بود! او با دستش کمی از سرب مذاب برمی داشت و آن را داخل دهانش می ریخت، بی آنکه دستش یا دهانش آسیبی ببیند! بعد از مدتی که ظاهرا سرب مذاب سرد شده بود تکه های سفت شده سرب را از دهانش خارج می کرد! این کار به این معنا بود که سرب مذاب داخل دهان او سرد شده، بدون آن که بافت داخل دهانش بسوزد یا آسیبی ببیند.

اما جو جیراردلی مدعی بود که نه تنها دهانش بلکه دست و پا و بدنش هم در برابر آتش و حرارت و اسید مصون و مقاوم هستند. او میله ای فلزی را داخل آتش قرار می داد و آنقدر روی آتش نگه می داشت تا فلز کاملا سرخ و داغ بشود. بعد میله سرخ و مذاب را روی پوستش قرار می داد و انگار نه انگار! هیچ اتفاقی برای پوستش نمی افتاد. حتی گفته می شود که در برخی نمایش ها میله مذاب را روی زبانش قرار می داد و باز هم هیچ آسیبی به او نمی رسید.

ملکه آتش خوار

با توجه به اینکه در آن زمان سیرک و اجراهای نمایشی و ترفندهای مختلف طرفداران بسیار زیادی داشت مردم با نمایش های آتش بازی و آتش خواری آشنا بودند. اما نمایش های جو جیراردلی واقعا باورنکردنی بود و انگار هیچ ترفند و کلکی در آن ها وجود نداشت. مردم عادی کم کم باور کرده بودند که این زن توانایی خارالعاده ای دارد و آتش و سایر مواد مضر هیچ اثری بر او ندارند. از آن جا بود که عنوان ملکه آتش خوار بر سر زبان ها افتاد و او به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.

نظر دانشمندان چه بود؟

نمایش های شگفت انگیز جو جیراردلی علاوه بر مردم عادی، توجه دانشمندان و منتقدان را هم به خود جلب کرده بود. مردم عادی گاهی می گفتند که جو جیراردلی از نوعی کرم یا پماد محافظت کننده استفاده می کند که مانع از آسیب دیدن پوست و بدنش می شود. اما دانشمندان نمی توانستند چنین توجیهی را بپذیرند، چون معتقد بودند که هیچ کرم، روغن و پمادی نمی تواند در برابر آتش و فلز مذاب از بدن محافظت کند. از سوی دیگر منتقدان و شکاکان هم تمام تلاششان را می کردند تا بالاخره دست جو جیراردلی را رو کنند و متوجه ترفندهای او بشوند. اما هیچ کدام، نه دانشمندان و نه شکاکان نتوانستند توجیه منطقی برای قابلیت اعجاب برانگیز ملکه آتش خوار پیدا کنند.

نمایش آتش خواری در سیرک

معمای مرموز و حل نشده ملکه آتش خوار

جو جیراردلی به دلیل توانایی های شگفت انگیز شهرت بسیار زیادی در انگلستان پیدا کرد و تمام اجراهای او مملو از جمعیت مشتاق و کنجکاو می شد. حتی علاوه بر مردم انگلیس صدها نفر از کشورهای دیگر تنها برای دیدن نمایش های او به انگلیس سفر می کردند تا از نزدیک شاهد توانایی های خارق العاده او باشند. اما ناگهان در اوج شهرت و محبوبیت، جو جیراردلی ناگهان از کار کناره گرفت و دیگر خبری از او نشد. هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای او افتاد و او بعد از کناره گرفتن از نمایش های سیرک به کجا رفت و چه کرد؟ با این حال، مردم همیشه او را به عنوان ملکه آتش خوار می شناسند. جالب است بدانید که هنوز هم بعد از گذشت حدود دو قرن، هیچ کس نتوانسته راز توانایی های خارق العاده جو جیراردلی را کشف کند و هنوز هم بسیاری معتقدند که این زن بدون استفاده از هرگونه فریب و ترفند، واقعا دارای قابلیت های خاص و استثنائی بوده است. جو جیراردلی و نمایش های باورنکردنی اش همچنان به عنوان یکی از معماهای حل نشده تاریخ باقی مانده است و هیچ کس پاسخی برای آن ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها