رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 384879

چگونه ارتباط خود را با نوجوان حفظ کنیم

ساعت 24-وقتی صحبت از ارتباط کودک با والدین است شاید تصور شود ارتباط تنها در دوره پرستاری از کودک براساس نیاز او مانند لباس پوشاندن و خواباندن وجود دارد اما ارتباط نزدیک با کودک با بزرگتر شدن و پیش دبستانی یا دبستان رفتن نباید قطع شود . در واقع اگر می خواهید ارتباط شما با فرزندتان قوی تر شود مهم است که شما رابطه خوبی با نوجوان داشته باشید تا او بتوانداگر کاری انجام داده با شما صحبت کند و از اتفاقات پیش آمد ه را با شما در میان بگذارد

تربیت کودک

روش هایی که با تمرین می توانید ارتباط بیشتر با فرزندتان داشته باشید .

دوستان و افرادی را که به کودک شما نزدیک هستند بشناسید

اگر کودک شما برای بازی به منزل دوستش دعوت می شود دوست او را بشناسید و بفهمید در مدرسه چقدراجتماعی است و بدانید آیا دوست مهربان و حمایت کننده و همدل با فرزند شماست . یا شخص مناسب برای دوستی نیست و تاثیر بدی روی فرزند شما خواهد داشت .

ارتباط روزانه را به شکل عادت درآورید

زمانی را برای صحبت با فرزند خود رو در رو اختصاص دهید می توانید فرصتی در هنگام خواب یا وقت شام یا وقتی او را به مدرسه می برید پیدا کنید . توجه داشته باشید چقدر تلفن تاثیر منفی در روابط اجتماعی ما داشته است سعی کنید وقتی با فرزندتان صحبت می کنید تمرکز روی گفتگو داشته باشید و با چک کردن ایمیل و پیام ها تمرکزتان از بین نرود .

مرتب باهم شام بخورید

نتایج مطالعات نشان می دهد خوردن شام به طور منظم با کودک فواید بسیار برای کودک دارد از جمله بهتر شدن نمرات ، کاهش خطر چاقی ،و بهتر شدن مهارت های ذهنی ، اجتماعی و احساسی را در پی دارد . حتی اگر فرصت ندارید هر شب با خانواده سر میز شام حاضر شوید فرصت هایی را هنگام صرف غذا پیدا کنید مثلا صحبت کردن قبل یا بعد از انجام تکالیف مدرسه هنگام خوردن خوراکی مختصر یا برای یک زمان کوتاه خوردن صبحانه سالم خانوادگی دلنشین برنامه ریزی کنید .

داشتن لحظات خوش

نتایج بررسی ها نشان می دهد وقتی والدین با کودک بازی می کنند و لحظاتی را سرگرم هستند کودکان کمتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند و بیشتر تبدیل به افرادی دلسوز و همدل خواهند شد .

کودک بتواند به راحتی با شما صحبت کند

نشان دهید واقعا به صحبت های کودک گوش می کنید و مایلید هر آنچه که او مجبور است در باره اش صحبت کند گوش دهید همچنین تجربیات شخصی خودتان را با کودک به اشتراک بگذارید و زمینه را برای صحبت کودک فراهم کنید به این ترتیب شما روش خوبی بنیاد می کنید تا فرزند شما به راحتی بتواند با شما گفتگو کند . این آزادی و ارتباط در آینده بسیار با ارزش خواهد بود چرا که ممکن است وقتی کودک بزرگ شد نیاز داشته باشد در باره مشکلی در زندگی با شما گفتگو کند .

تربیت کردن با عشق

تربیت کردن باید بیشتر بر اساس آموزش دادن باشد تا با فریاد زدن ، تنبیه کردن یا صدمه زدن به کودک . والدینی که پر صلابت اما با محبت هستند وقتی می خواهند اشتباهات رفتاری کودک را بهبود بخشند به کودک اجازه می دهند به دو روش مهم احساس امنیت کنند : به کودک اجازه می دهند بدانند که مقررات و خط و مرزهایی وجود دارد که پیروی از آنها برای حفظ سلامت و امنیت و راحت بودن آنها لازم است و همچنین با اطمینان دادن به کودک که اگر انتظارات والدین با رفتار خوب و انتخاب های درست بر آورده شود ، عشق شما به او باقی و قوی تر خواهد بود .

راهی پیدا کنید که هر روز بگویید" دوستت دارم "

مثلا صبح وقتی کودک می خواهد خداحافظی کند یا وقتی بر می گردد و سلام می گوید یک دقیقه او را در آغوش بگیرید و به راه های بسیار هر روز به کودک نشان دهید که چقدر دوستش دارید این یکی از مهمترین قسمت ارتباط والدین است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها