رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 385047

طرح گردشگری «تهران با تو» رونمایی شد

ساعت 24- طرح گردشگری «تهران با تو» تورهای ویژه دانش آموزان با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان آموزش و پرورش در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

تورهای ویژه دانش‌آموزی «تهران با تو» به همت شرکت تهران گشت ارغوانی وابسته به سازمان فرهنگی هنری و شهرداری تهران عصر شنبه فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

«تهران با تو» طرحی برای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان تهرانی از فضاهای فرهنگی، گردشگری، هنری، تاریخی، مذهبی و اجتماعی و مفاخر و دستاوردهای مردم این شهر است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان دانش آموزی تیرماه امسال با هدف تقویت نقش آفرینی دانش آموزان در مدیریت فرهنگی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عصر شنبه در آیین رونمایی طرح گردشگری «تهران با تو» یکی از ماموریت‌های این سازمان را فعالیت در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: پس از امضای تفاهم نامه با معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی مقرر شد شرایط لازم را برای بهره مندی دانش آموزان از مراکز و خانه موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر فراهم کنیم.

سعید اوحدی، خانه موزه‌های شهیدمرتضی مطهری، شهیدمصطفی چمران، شهیدسیدمحمد بهشتی و باغ موزه قصر را از جمله مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برشمرد و افزود: با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تور گردشگری انقلاب برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت قابل توجه تهران از لحاظ جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، ۲۹ تا ۳۰ سفر گردشگری برنامه ریزی شده و امیدواریم با تبلیغ‌های سازمان زیباسازی شهر تهران در معرفی این تورها بتوانیم شاهد تحول جدی در رونق اقتصادی، اشتغال، ارتقای فرهنگ و شور و نشاط در شهر باشیم.

اوحدی با اشاره به اهمیت نقش گردشگری شهری در دنیای امروز و گردش مالی قابل توجه آن گفت: گردشگری در دنیا با بیش از ۳۰۰ میلیون نفر اشتغالزایی و بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی بعد از صنعت نفت و خودروسازی حرف اول را می‌زند، اما متاسفانه ایران با توجه به اینکه از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جز ۱۰ کشور برتر دنیا است، به دلیل بی توجهی در حوزه گردشگری در زیرساخت‌های این حوزه در بین ۱۳۹ کشور دنیا دارای رتبه ۱۱۷ است.

آغاز طرح «تهران با تو» از ۱۴ مهرماه

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین پیشنهاد داد: طرح «تهران با تو»، تورهای گردشگری ویژه دانش آموزان امسال ۱۴ مهرماه همزمان با روز تهران آغاز و این روز تبدیل به هفته تهران شود که با این طرح موجی از شور و نشاط در دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

احمد مسجدجامعی، هدفمندی، تنوع، ایجاد نشاط، مشارکت دانش آموزان در انتخاب مسیرهای گردشگری، بهره مندی از زبان و ادبیات دانش آموزان در برگزاری تورهای گردشگری، معرفی مشاغل، ارائه اطلاعات موثق و علمی بودن را از جمله ویژگی‌هایی دانست که در برگزاری تورهای گردشگری «تهران با تو» مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تهران دارای یکهزار مقصد و مسیر گردشگری است، اظهار داشت: من ۱۲۰ مسیر و مقصد گردشگری را برای برگزاری تور گردشگری ویژه دانش آموزان ارائه می‌کنم که از این مقصدها می‌توان بر اساس شرایط به صورت پیاده و سواره بهره‌مند شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این تورهای گردشگری علاوه بر معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات را بیان کرد و دانش آموزان ضمن آموزش، به فهم و درکی از موضوعی خاص دست پیدا کنند.

مسجدجامعی افزود: هر نقطه تهران شخصیت منحصر به فردی دارد و این شخصیت منحصر به فرد لایه لایه است که هر بخش آن قابل بررسی و مطالعه است به عنوان مثال درباره تمدن ۷ هزار ساله چشمه علی می‌توان کتاب‌ها نوشت و درباره بنای حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌توان سخن‌ها گفت.

در پایان این آیین تمبر طرح گردشگری «تهران با تو» با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری این شورا و جمعی از مسئولان رونمایی، مهر و امضا شد.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها