رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 386449

صرف ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی

ساعت 24- رئیس بانک مرکزی گفت : در یک ماه اخیر حدود ۱.۸ میلیارد یورو صرف واردات کالاهای ضروری و اساسی شده و ۱.۴ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و مصرفی مورد نیازمردم تامین شده است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت:

گزارش کوتاهی از اقدامات بانک مرکزی در تامین ارز کالاهای مورد نیاز مردم عزیزمان معروض میدارد:

دولت وبانک مرکزی با تشدید تحریمهای دولت آمریکا و در چاچوب اقتصاد مقاومتی ضمن شتاب بخشیدن به تقویت و تحکیم ذخایر ارزی کشور، واردات غیر ضرور را کنترل و صادرات را شتاب بخشیده و تامین ارز برای کالاهای ضروری و نیز مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز مردم را با تدبیر و اولویت بندی به نحو مطلوبی انجام میدهند.

فقط ظرف یکماه گذشته حدود ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و ضروری شامل روغن، گوشت، برنج، کنجاله، تجهیزات پزشکی، دارو و ... و ۱.۴ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی مورد نیاز تامین شده است. این برنامه با جدیت دنبال می‌شود.

مردم عزیز مطمئن باشند تلاش‌های لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری آن‌های انجام خواهد شد. دولت آمریکا بیشتر اقداماتی که میخواست و می‌توانست در ۴ نوامبر انجام بدهد تا کنون انجام داده و از حالا به بعد بیشتر در پی جنگ روانی است.

میزان

صرف ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها