رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 386466

پیام رزمایش نیروهای آمریکایی و شورشیان در جنوب سوریه

ساعت 24-فرمانده یک گروه شورشی در سوریه گفت که برگزاری رزمایش بی سابقه‌ای با تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در جنوب سوریه، پیامی قاطع به روسیه و ایران است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مهند الطلاع، فرمانده "ارتش تکاوران انقلاب" که مورد حمایت پنتاگون است، به رویترز گفت که این مانور نظامی هشت روزه که اخیرا پایان یافت، در پایگاه نظامی آمریکا در التنف واقع در جنوب سوریه انجام شد.

وی ادامه داد: این نخستین مانور نظامی با انجام حملات هوایی و زمینی و استفاده از گلوله‌های واقعی بود که در آن صدها نیروی آمریکایی و شورشی حضور داشتند. همچنین این پیامی قاطع به روسیه و ایران بود که آمریکایی‌ها و متحدانشان در سوریه می‌مانند و با هرگونه تهدیدی علیه حضورشان مقابله می‌کنند.

این فرمانده در گفتگویی تلفنی از التنف، نزدیک مرزهای اردن و عراق به رویترز گفت:‌ این رزمایش‌ها، یک اهمیت داشت و باعث افزایش قوای دفاعی در منطقه و بالا بردن ظرفیت‌های مقابله‌ای شده است.

یکی از سخنگوهای ارتش آمریکا نیز گفت که این مانورهای نظامی نشان دهنده نیرو و قدرت بود و پنتاگون با آنها به مسکو نشان داد که از افزایش تنش یا سوءاستفاده جلوگیری کند.

سرهنگ شان رایان به رویترز گفت: این رزمایش برای تقویت ظرفیتهای ما و اطمینان از این مساله برگزار شد که ما آماده‌ایم تا به هرگونه تهدید علیه نیروهایمان در منطقه عملیاتی پاسخ دهیم.

روسیه و سوریه مکررا به آمریکا می‌گویند تا نیروهایش را از التنف بیرون ببرد.

شورشی‌های سوری می‌گویند که صدها تن از تفنگداران ویژه نیروی دریای آمریکا در ماه جاری میلادی وارد التنف شدند تا به نیروهای عملیات ویژه که در این منطقه مستقرند، بپیوندند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها