رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 386513

بازداشت 30 هزار مهاجرغیرقانونی در مالزی

ساعت 24-منابع خبری گزارش دادند که 30 هزار نفر از مهاجران غیرقانونی از ابتدای سال جاری در مالزی بازداشت شدند که اکثر آنها را کارگران خارجی غیرمجاز تشکیل می دهند.

به نقل از رسانه های مالزیایی ، ماموران اداره مهاجرت مالزی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 هزار مهاجر غیرقانونی را بازداشت کردند که حدود 7 هزار نفر از آنها را اتباع بنگلادش تشکیل می دهند.

اکثر مهاجران غیرقانونی دراین کشور را اتباع اندونزی، بنگلادش، نپال، هند، فیلیپین، کامبوج و میانمار تشکیل می دهند.

اگرچه آمار رسمی و دقیقی از تعداد مهاجران غیرقانونی در مالزی ارائه نشده اما طبق گزارش های رسانه ای حدود 600 هزار نفر مهاجر در به طور غیرقانونی دراین کشور مشغول به کار هستند.

براین اساس، حدود 2 میلیون کارگر خارجی ثبت شده در این کشور جنوب شرق آسیا نیز حضور دارند که اکثر آنها در بخش های خدماتی ، مشاغل سخت در کشتیرانی و ساخت و ساز، رستوران ها و فروشندگی مشغول به کار هستند.

مالزی با جمعیتی بیش از 30 میلیون نفر به عنوان یک کشور ترانزیت برای مهاجران غیرقانونی محسوب می شود و بسیاری از قاچاقچیان انسان نیز کارگران خارجی را به این کشور وارد کرده و یا از طریق مالزی به کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه می فرستند.

به گزارش دیلی استار ، داتوک سری مصطفی علی رئیس اداره مهاجرت مالزی در این باره گفت که این اداره با اعلام روز 30 آگوست سال جاری (8 شهریور) فرصت خوبی به تمام کارگران خارجی و افرادی که به طور غیرقانونی وارد مالزی شده اند، داد تا با معرفی خود به صورت داوطلبانه امکان بازگشت به کشور خود را داشته باشند.

وی توضیح داد: از ابتدای سال جاری همچنین یکهزار نفر از کارفرمایانی که از کارگران غیرقانونی استفاده کردند، بازداشت شده اند.

رئیس اداره مهاجرت مالزی تاکید کرد: با وجود صدها عملیات انجام شده برای دستگیری مهاجران غیرقانونی ، هنوز تعداد زیادی از مهاجران بدون مجوزهای قانونی در سراسر کشور وجود دارند.

وی هشدار داد که این عملیات با قدرت در سراسر مالزی ادامه خواهد داشت و ما می خواهیم کشور ما از مهاجران غیرقانونی آزاد شود.

به عقیده گروههای حقوق بشری،این مهاجران و کارگران غیرقانونی عمدتا قربانیان قاچاقچیان انسان هستند که توسط آنها به این کشور آورده می شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها