رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 386742

خواص تنباکوی کوهی | معجزه حیرت انگیز تنباکوی کوهی در کاهش استرس

تنباکوی کوهی برای پوست و مو فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در تنباکوی کوهی یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تنباکوی کوهی
html>

تنباکوی کوهی گیاه بادوام معطری دارای ریشه ی لیفی قرمز و از خانواده کاسنیان می باشد که بوته‌های نرم و برگ‌های بیضی شکل، کرکی و تیغ دار به رنگ سبز روشن دارد که روی زمین هستند.

ساقه‌ی آن سی تا شصت سانتی‌متر رشد می نماید، کرکی می باشد ودارای یک تا دو جفت برگ بدون ساقه،‌ در اندازه‌ی کوچکتر است که در سمت های مخالف یکدیگر رشد می‌ نمایند. گل‌های زرد نارنجی آن که دارای بوی بسیار مطبوعی هستند، در میانه تا اواخر تابستان دیده می شوند. گلبرگ‌های آن پوشیده از کرک‌های پشمی و نرم می باشند، در نوک، فرورفتگی دارند. برخی از انواع تنباکوی کوهی به آفتاب گردان شبیه اند. در برخی از بخش های حوزه بالتیک، این گیاه را با نام‌ اسم هایی مثل استخوان گرگ و استخوان پلنگ نیز یاد می کنند. بسیاری معتقدند که تنباکوی کوهی یکی از مهم‌ ترین بخش‌ ها در متد درمانی هومیوپاتی به حساب می آید.

تنباکوی کوهی به نام های سوسن کوهی, آرنیکا ،همیشه بهار کوهی, خالق الفهد, دخان الفوح, دود خوش بو و آرنیقه نیز مشهور است.

جالب اینکه تنباکوی کوهی در مناطق کم شیب کوهستانی بهتر رشد می‌ نماید و در نتیجه در دسترس کسانی که از بلندی سقوط می‌ نمایند، می باشد .

تنباکوی کوهی در مناطق مرغزارها، جنگل‌های کوهستانی اروپای مرکزی و سیبری و در ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۸۰۰ متری به شکل طبیعی رشد می نماید. تنباکوی کوهی در خاک‌های رسی و شنی در محل‌های آفتابی خوب رشد می‌کند. در برخی از قسمت‌های اروپای مرکزی این گیاه برای استفاده به عنوان گیاه درمانی کشت می‌ گردد.

خواص تنباکوی کوهی

خواص تنباکوی کوهی

تحقیقات ارائه شده حاکی از اینست که در این گیاه، اسانس، اسیدهای چرب، تیمول، لکتون‌های سس کوئیرپن پزودهائیانولید و گلاکیوزیدهای فلاونون موجود است از همین رو این گیاه در تهیه داروها مصرف می گردد.

تنباکوی کوهی داروی مناسبی برای انواع دردها می باشد و هم در طب سنتی و هم درهومیوپاتی به شکل گسترده ای مصرف می گردد.این گیاه جهت درمان کبودی ها و سایر دردها، آسیبهای ورزشی و حتی عمل جراحی و یا جراحیهای دندانپزشکی مفید است.

تنباکوی کوهی از دوران قدیم به عنوان درمان خانگی ضربدیدگی‌ها و کشیدگی رباط‌های مفصلی، به ویژه در نواحی کوهستانی اروپا مصرف می شده است.

برخی افراد می گویند که گوته، نویسنده مشهور آلمانی زمانی که دچار درد قلبی می شد از چای تنباکوی کوهی برای آرام کردن قلبش بهره می برده است.

شاخص ترین ویژگی های تنباکوی کوهی:

از بین بردن جراحات معالجه سیاه سرفه
تسکین دهنده و آرامش بخش از بین بردن رماتیسم

خواص تنباکوی کوهی در کاهش استرس

شبیه برخی از گیاهان دارویی، تنباکوی کوهی نیز می تواند به کم کردن استرس و اضطراب کمک نماید. دانشمندان امروزه به این نتیجه رسیده اند که تعداد زیادی از بیماری‌های مزمن به خاطراسترس ایجاد می گردند و به همین خاطر مصرف دم‌نوش‌های گیاهی مثل چای تنباکوی کوهی می‌تواند اعصاب شما را آرام نماید و شرایط استرس‌زا را کم کند. همچنین از تحقیقات دانشمندان

نتایج دیگری هم به اثبات رسیده که استفاده ازچای این گیاه بر روی ترشح بعضی از هورمون‌های بدن موثر می باشد که یکی ازاین هورمون ها کورتیزول می باشد. از این هورمون به عنوان شاخص ترین علت ایجاد استرس و اضطراب نام می برند .

 مضرات تنباکوی کوهی

خواص تنباکوی کوهی برای پوست

پوست پهناورترین اندام بدن می باشد که به عنوان اولین سد دفاعی در خدمت بدن انسان می باشد. به همین دلیل، معمولاً روی پوست سرشار از آلودگی‌ها و مواد بیماری زا می‌باشد. یکی از شاخص ترین کارهایی که شما قادر هستید جهت نگهداری سلامت عمومی بدن خود به آن بپردازید، تقویت سلامت پوست می‌باشد. و چون که پوست در معرض بیشترین مقدار تابش نور خورشید می باشد،

در خطر ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان پوست و اگزما هستند. این گیاه سرشار از ویژگی های ضد التهابی می باشد و از همین رو می‌توان به شما در این زمینه یاری رساند. همچنین جالب است بدانید که این گیاه در کاهش زخم، آکنه و ضایعات پوستی نیز موثر است.

خواص تنباکوی کوهی برا مو

در حال حاضر محصولات گیاهی علاقه مندان زیادی دارد چرا که این محصولات هیچ گونه عوارض جانبی از خود باقی نمی گذارند. تنباکوی کوهی یکی از همین مواد گیاهی می باشد که از آن در تهیه شامپو مصرف می گردد چرا که ترکیبات موجود در آن می توانند به شکل مؤثری به سلامت موهای شما یاری رسانند. مصرف آن به شکل موضعی قادر است باعث از بین بردن بیماری های رایجی مثل شوره سر و کاهش ریزش مو می گردد.

نحوه مصرف تنباکوی کوهی

اگر0.5 گرم از گیاه را میل نمایید سبب تحلیل، تحریک، تسکین و آرامش شما می گردد.

همچنین اگر۰٫۵ گرم از ریشه ی گیاه را با یک لیوان آب ده دقیقه روی حرارت ملایم جوش دهید و آب صاف نموده آن را بین غذا میل نمایید. موجب آرام کردن سیاه سرفه و درمان رماتیسم می گردد.

خواص تنباکوی کوهی در کاهش استرس

مضرات تنباکوی کوهی

استفاده بیش از حد مجاز آن زیان دارد و حتما باید با نظر پزشک میل گردد همچنین باید بدانید که تنباکوی کوهی حاوی میزان متوسط از helenalin است که بسیار سمی می باشد متأسفانه اگر دوز استفاده شما مناسب نباشد، ممکن است حتی منجر به مرگ گردد

دیگر خواص داروئی تنباکوی کوهی

لیست داروهای گیاهی آماده سازی ساخته شده از گلهای گیاه آرنیکا ( Arnica montana L.) دارای خواص ضد التهابی ، ضد درد و ضد میکروبی است. از آنها برای درمان خارجی صدمات صاف ، کشیدگی ، کوفتگی ، کبودی و درد عضلات و مفاصل استفاده می شود. آماده سازی معمولاً یک تا چند بار در روز انجام می شود. قرار نیست آنها بخورند. این اثرات در درجه اول به لاکتونهای سسکویترپن نسبت داده می شود. عوارض جانبی احتمالی شامل واکنش های آلرژیک پوستی و تحریک پوست است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها