رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387285

خواص گیاه تاج خروس | معجزه تاج خروس برای قلب

هر آنچه از فواید شگفت انگیز گیاه تاج خروس برای مو برایتان بگوییم بازهم کم است بسیاری از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص عجایب گیاه تاج خروس را برای شما شرح دهیم.

تاج خروس
html>

تاج خروس، گیاهی با بیش از ۶۰ نوع و به رنگ های مختلف می باشد.تاج خروس که بومی جنوب آمریکا و مکزیک می باشد سرشار از آهن و پروتئین و کلسیم هستند.

تاج خروس از خانواده گیاهان گلدار است که در رنگ های قرمز، سفید، آبی و بنفش موجودند. چون که گل این گیاه شباهت فراوانی به تاج خروس دارد، این گیاه را به نام تاج خروس معروف است

کلمه لاتین این گیاه amárantos هم از دو بخش گل و تاج تشکیل گردیده است. این گیاه حاوی مواد معدنی و مفید بسیاری می باشد و به همین خاطر خواص تاج خروس در طب سنتی همواره مورد توجه پزشکان زمان قدیم گردیده است.

تاج خروس اولین بار در زمان حکومت فرعون رامسس دوم، به عنوان یک ماده ملین مصرف گردیده است این اولین مورد مصرف پزشکی از خواص تاج خروس در طب سنتی بوده است. تاج خروس به عنوان نماد پزشکان دربار فرعون و نقش و نگار آن بر روی تمام شفاخانه های مصری مشاهده می شود.

خواص گیاه تاج خروس

تاج خروس حاوی:

ویتامین A فولات
C ریبوفلاوین
K کلسیم
B آهن و منیزیم

جالب است که بدانید کلسیم، آهن و منیزیم آن در برابر با گندم به ترتیب 4 و 2 برابر می باشد. ویژگی دیگر گل تاج خروس این است که گلوتن ندارد و به همین دلیل برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند مناسب می باشد.

تاج خروس سرشار میزان فراوانی بافت همبندی می باشد؛ همان چیزی که شل و وارفته شدن آن در پوست موجب به پدیدار آمدن چین و چروک در آن میگردد

به جهت دارابودن خاصیت منقبض کننده، اسهال، خون ریزی بیش از حد دوران قاعدگی و زخم دهان را معالجه می نماید.

استفاده منظم آن مقدار کلسترول و فشار خون را کم می کند.

برگ های آن بینایی را افزایش می دهد.

خانم‌هایی که بدون علت عادت ماهانه آن‌ها قطع می‌ گردد می‌توانند بعد از پاک شدن به مدت ۴ روز ۲ گرم از گل و دانه این گیاه را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌ نموده میل کنند.

جهت معالجه جوش‌های چرکین، شاخه‌های جوان و سبز تاج خروس را آسیاب نموده و بر محل ضماد کنید و برای معالجه کم خونی، تصفیه ی خون، تقویت شنوایی نیز هر روز 10 گرم تخم تاج خروس را مصرف نمایید.

خواص گیاه تاج خروس

خواص گیاه تاج خروس برای قلب

از شاخص ترین خواص تاج خروس می توان به تاثیر بر روی قلب اشاره نمود. اگر دچار بیماری کلسترول بالا هستید، تاج خروس می تواند یک گزینه عالی در رژیم غذایی شما است. در این گیاه ماده ای به اسم ملاژین موجود است. این ماده قادر است چربی های ذخیره شده در رگ های خونی را خرد نماید و به همین راه سطح کلسترول بدن را کاهش دهد. اگر رگ های منتهی به قلب توسط چربی ها بسته گردند و خون به مقدار کافی وارد قلب نگردد، سکته های قلبی بروز می کند. مصرف این گیاه از سکته های قلبی جلوگیری می کند.

خواص گیاه تاج خروس برای سلامت دهان

تحقیقات دانشمندان ثابت نموده که در این گیاه میزان زیادی کلسیم موجود است. میزان کلسیم موجود در این گیاه سه برابر شیر می باشد. همان طور که می دانید یکی از بهترین مواد بر روی سلامت دهان کلسیم است. 99 درصد ذخایر کلسیم در استخوان ها و دندان ها موجودند. اگر کلسیم به اندازه کافی به دندان ها نرسد موجب پوسیدگی دندان می گردد.

خواص گیاه تاج خروس برای گوارش

یکی دیگر از مواد موجود در تاج خروس فیبر است. در 100 گرم از این گیاه 21 درصد نیاز روزانه بدن شما فیبر موجود است. فیبر یکی از ارزشمندترین مواد برای حفظ سلامت دستگاه گوارشی است. این ماده می تواند کارکرد باکتری های مفید روده را زیاد کند. همچنین فیبر بر روی حرکت روده نیز موثر است و کمک می کند تا مدفوع در لوله های گوراشی راحت تر حرکت نماید. و به این ترتیب موجب کاهش خطر ابتلا به یبوست می گردد. همچنین فیبر باعث می شود تا غذا دیرتر هضم گردد و در نتیجه شما دیرتر احساس گرسنگی نمایید.

خواص گیاه تاج خروس برای قلب

خواص گیاه تاج خروس برای مو

آب این گیاه دارای ویژگی فراوانی نه تنها برای بدن بلکه برای پوست و مو می باشد.مصرف آن از ریزش مو خودداری می کند و موهای شکننده را معالجه می نماید. برگ‌های این گیاه هم از سفید شدن زودرس موها پیشگیری می‌نماید.

طرز مصرف تاج خروس

جهت مصرف می توانید از این گیاه جوشانده یا دمنوشی آماده و مصرف نمایید .

جهت آماده کردن جوشانده گیاه را به همراه آب روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۵ دقیقه بجوشد آنگاه جوشانده شما مهیاست .

جهت آماده کردن دمنوش نیز آب جوش را روی گیاه خشک ، ریخته و صبر کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم گردد. آنگاه صاف نموده و مصرف نمایید .

همچنین از این گیاه می توانید در غذاهای خود بریزید و مصرف نمایید .

خواص گیاه تاج خروس برای مو

مضرات تاج خروس

استفاده بیش از حد و مداوم موجب مسمومیت گوارشی می گردد.

استفاده در بارداری و شیردهی ممنوع می باشد.

فواید سلامتی تاج خروس

برای کلسترول مفید است

چندین مطالعه وجود دارد که مصرف تاج خروس را با سلامت بهتر قلب ارتباط می دهد.

تاج خروس سرشار از فیتواسترول است ، استروئیدهایی که مانع جذب کلسترول می شوند.

مطالعه منتشر شده در لیپیدها در بهداشت و بیماری در سال 2007 استفاده از روغن تاج خروس را برای بیماری های قلبی توصیه می کند. دانه تاج خروس حاوی تروکترینول ها ، ماده ای حاوی ویتامین E و ترکیبات اسکولن است ، موادی که میزان چربی ها را کاهش می دهند و بر ایجاد کلسترول و پایین آمدن سطح خون تأثیر می گذارند.

مواد مفیدی مانند اسکوالن نیز در آرد تاج خروس موجود است و این اثر کاهش دهنده چربی را در بدن تضمین می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها