رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387519

امسال 80 هزار نفر در علمی کاربردی پذیرش شده‌اند

سیاعت 24-معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از پذیرش بالغ بر 80 هزار دانشجو در این دانشگاه برای سال جدید تحصیلی خبر داد.

جواد حاتمی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی فارس گفت: در حالیکه تعداد دانشجو در رشته‌های مهندسی برخی دانشگاه‌های دولتی کامل نمی شود، پذیرش 80 هزار دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی نشان از جاذبه های این مرکز آموزش عالی دارد.

وی گفت: در وضعیت موجود، انتظار است روسای مراکز استان‌ها موضوع علمی‌کاربردی را به معنای واقعی مورد توجه قرار دهند تا بیش از پیش شاهد حضور فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار باشیم .

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی به ظرفیت‌های استان فارس در بخش‌های مختلف اشاره و بیان کرد: این استان ظرفیت‌های بی‌نظیری در عرصه صنعت و توریسم دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

حاتمی گفت: معتقدیم باید طوری برنامه‌ریزی شود که برخی از واحدهای دانشگاه علمی کاربردی از ظرفیت‌های خود در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری استفاده کنند . همچنین باید به سمتی پیش برویم که دانشگاه علمی کاربردی دانشجویانی کارآفرین را تربیت کند و به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم .

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم آیت الله رزمجو مشاور استاندار فارس طی سخنانی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مسیر علمی را به خوبی طی کنیم باید دانشگاه‌ها به سمت کار آفرینی حرکت کنند .

وی ادامه داد: امروزه نسل دانشگاه‌های آموزش و پژوهش محور را پشت سر گذاشته ایم و معتقدیم باید دانشگاه‌ها کار آفرین باشند و از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی درخواست داریم کار آفرینی و کیفیت را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از مدیران دانشگاه های فعال استان درخواست کرد مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها را به بهترین نحو انجام دهند .

مشاور استاندار فارس در ادامه گفت: با توجه به اینکه دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی از دانشگاه های تراز اول فارس در عرصه ملی و بین الملل هستند باید این دانشگاه ها به عنوان الگو مورد توجه سایر دانشگاه ها قرار بگیرند.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های محمدباقر احمدی رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، حبیب دانش‌منش به عنوان رئیس جدید این مرکز آموزش عالی معرفی شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها