رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387570

محسن هاشمی: وقایع عاشورا را به گونه ای تصویر نکنیم که آن شخصیت بیمانند تاریخی را تنزل و تخفیف بدهد / امام حسین(ع) نه به یاری کوفیان نیاز داشت نه به آب، او بدنبال هدایت آنها بود

ساعت24-رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر و نقطه آخر و بلندای آزادگی، شجاعت، بی نیازی و مردانگی است، گفت: چنین امامی نه از سر غربت و بی‌کسی، التماس کمک می‌کند و نه از سرتشنگی درخواست آب، اینها همه از صفت اصلی اباعبدالله الحسین (ع) که هدایت است سرچشمه می گیرد، حسین مصباح و مشعل هدایت و کشتی نجات است؛ یعنی او بدنبال افراد می‌آید که نجات‌شان بدهد.

محسن هاشمی
رییس شورای شهر تهران گفت: حسین(ع) نه به یاری کوفیان نیاز داشت نه به آب، او بدنبال هدایت آنها بود.

محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای شهر تهران در نطق عاشورایی خود ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی با بیان اینکه سوال مهمی که ما در این ایام با آن مواجه هستیم، این است که فلسفه این عزاداری‌ها و آشوبی که به تعبیر محتشم کاشانی در عالم ایجاد می‌شود، چیست؟ گفت: آیا هدفی جز زنده نگه داشتن یاد و راه اباعبدالله الحسین (ع) داریم؟ آیا بدنبال چیزی غیر از این هستیم که تصویری عزتمندانه و سرشار از صفات نیکو و حکمیانه انسانی همانگونه که در ذات سالار شهیدان بود را به جهان ارائه کنیم؟

وی ادامه داد: اگر هدف همین است پس نباید مطالب و وقایع تاریخی را به گونه ای تصویر کنیم که آن شخصیت بی‌مانند تاریخی را تنزل و تخفیف بدهد، شهید مطهری در اثر ماندگار خود حماسه حسینی این موضوع را بصورت مشروح بحث کرده است و بنده اینجا فقط به نمونه‌ای از این تصویر اصیل که تحت الشعاع تحریف‌ها قرار گرفته است، اشاره کردم.

هاشمی با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر و نقطه آخر و بلندای آزادگی، شجاعت، بی نیازی و مردانگی است، گفت: چنین امامی نه از سر غربت و بی‌کسی، التماس کمک می‌کند و نه از سرتشنگی درخواست آب، اینها همه از صفت اصلی اباعبدالله الحسین (ع) که هدایت است سرچشمه می گیرد، حسین مصباح و مشعل هدایت و کشتی نجات است؛ یعنی او بدنبال افراد می‌آید که نجات‌شان بدهد.

وی ادامه داد: لحظه لحظه عاشورا، تصاویر بی‌نظیری از هدایت، عقلانیت، مهربانی و عطوفت است، روزی که برای بشر در تاریخ بی‌نظیر است و هدف عزاداری‌ها باید رساندن پیام حسینی به همه انسان‌های آزاده در طول تاریخ باشد که آنها هم بتوانند با کاروان هدایت همراه شوند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها