رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387676

این بیماری وحشتناک از گربه به صاحبش سرایت کرد! + تصاویر

ساعت 24-نگهداری یک گربه توسط یک مرد میانسال در داخل خانه موجب انتقال یک بیماری وحشتناک به او و در نتیجه تغییر عجیب صورتش شد.

گربه سیاه

:

نگهداری یک گربه در خانه موجب ابتلای یک مرد 68 ساله به یک بیماری نادر خطرناک شد. روی صورت و گردن این مرد که هنوز هویتش اعلام نشده است پس از ابتلا به این بیماری چند غده بزرگ و وحشتناک ظاهر شد. او که به مدت 2 ماه بود از ظاهر شدن این غده ها روی صورت و گردنش رنج می برد، پس از 1 هفته سردرد شدید به پزشک Doctor خود مراجعه کرد. پزشک پس از اطلاع از مرگ گربه این مرد در اثر ابتلا به سرطان خون به او اعلام کرد که مبتلا به بیماری نادر تولارمی شده است که در اثر باکتری با نام فراانسیسلاتولارنسیس (Francisella tularensis) ایجاد می شود.

بنا به گزارش مجله "نیو انگلند مدیسین" گربه این مرد از این بیماری نیز رنج می برده که حین درمان گربه، این باکتری از بدن این حیوان وارد بدن صاحبش شده است. این بیماری همچنین با نام "تب خرگوش" نیز شناخته می شود که موجب تب، زخم پوست و غده های بزرگ می شود و از طریق مگس خونخوار و کنه انتشار یافته و یا تماس با حیوانات ناقل انتقال می یابد.

پزشک برای این بیمار به مدت چهار هفته آنتی بیوتیک تجویز کرد و این غده ها پس از گذشت سه هفته کاملا بهبود یافت. بنا به گزارش این مجله گربه های خانگی می توانند این باکتری را از طعمه های خود دریافت و سپس به انسان منتقل کنند. بنا به گزارش دپارتمان سلامت عمومی ایالت ایلینویز آمریکا سالیانه حدود 100 تا 200 نفر در آمریکا به تولارمی مبتلا می شوند.

گفتنی است؛ علائم تولارمی یا تب خرگوش تب، سرفه، گلودرد و سردرد است و معمولا غدد لنفاوی و چشم نیز ممکن است درگیر این بیماری شوند. این بیماری اگرچه در انسان به ندرت دیده می شود اما در صورت ابتلا فرد بیمار با تجویز آنتی بیوتیک بهبود می یابد.

8657616_365

8657617_124

منبع: خبرگزاری رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها