رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387685

افزایش طول عمر بیماران سرطانی با یک روش درمانی جدید

ساعت 24- یک جراح عمومی از روش جدید درمانی به نام هایپکت، برای افزایش طول عمر بیماران سرطانی خبر داد.

مهرداد بهلولی جراح عمومی گفت: در سال های اخیر شیوه درمانی جدید به نام جراحی سایتی داکشن وارد حوزه درمانی ما شده است، روش درمانی که در کشور آمریکا به وسیله یک پزشک آغاز و به تدریج در دنیا فراگیر شد.

این جراح عمومی با اشاره به عمر سه ساله این روش درمانی در ایران، افزود: در سرطان‌های تخمدان،‌ مزوتراپی شکم،‌ سرطان‌های آپاندیس، معده و کلوکتال، فرآیند جراحی در طول 8 ساعته انجام می‌شود، در این روش تمام سلول‌های بافتهای تومورال قابل رویت در داخل شکم با جراحی برداشته شده و با استفاده از دستگاه هایپکت و در دمای 40 درجه و به مدت 90 دقیقه شیمی درمانی گرم شکمی انجام می‌شود.

بهلولی با بیان اینکه روش درمانی سایتی داکشن سبب درمان بسیاری از بیماران شده است، عنوان کرد: در افرادی که سلول‌های سرطان‌های تخمدان، آپاندیس،‌ کلوکتال،‌ مزو تلوما و معده دارند، اگر سلول‌های سرطانی در داخل شکم پخش شده باشد، در صورتی که درگیری متاسازهای خارج از شکم و مزانس خارج از روده باریک نداشته باشند با استفاده از این روش درمانی جراحی خواهند شد.

وی در خصوص این نوع از روش جراحی، ادامه داد: جراح با یک برش شکمی از زیر جناق تا ناحیه پایین تمام سلول‌های تومورال شکل را که قابلیت رویت دارد پاک خواهد کرد، به طوری که هیچ نوع توموری در داخل شکم باقی نخواهد ماند.

افزایش طول عمر 40 درصد از بیماران سرطانی با روش درمانی هایپکت

این جراح عمومی اضافه کرد: با استفاده از روش هایپکت در دمای 40 درجه سانتیگراد کار درمان ادامه پیدا می‌کند و در این روش با افزایش طول عمر بیماران، تعداد زیادی از بیماران به طور کامل درمان می‌شوند، همچنین 40 درصد از بیماران نیز طول عمر بالای 5 سال پیدا می‌کنند.

بهلولی عنوان کرد: بسیاری از بیمارانی که با روش‌های قدیمی اقدام به جراحی می‌کنند طول عمرشان زیر سه تا چهار ماه بوده و هیچ روش درمانی مانند شیمی درمانی یا رادیو تراپی در بیماری آنها تاثیر ندارد.

وی تاکید کرد: در روش درمانی هایپکت، عامل گرما باعث افزایش اثر داروهای همیفو تراپی شده و با تاثیر کشنده بر روی سلول‌های تومورال آن ها را از بین می‌برد.

این جراح عمومی با اشاره به انجام این کار در داخل شکم به دلیل عدم انجام شیمی درمانی سیستماتیک، یاد آوری کرد: در روش هایپکت با دوز بالای در حدود 5 برابر شیمی درمانی معمولی، بدون بقی ماندن تاثیرات سیستمیک و اثراتی بر روی کبد و سایر ارگان‌ها، دوز هموتراپی به بیمار داده خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها