رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387699

ثروت خانوارهای آمریکایی از ۱۰۰ تریلیون دلار گذشت!

ساعت24-گذشتن ثروت خانوارهای آمریکایی از ۱۰۰ تریلیون دلار، می‌تواند هم خبری خوب و هم خبری بد برای خانوارهای آمریکایی باشد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، کارشناسان موسسه " ای جی بل" در یادداشتی نوشتند: ثروت خالص خانوارها نمی‌تواند با وضعیت فعلی و سریع‌تر از درآمد خانوارها رشد کند چرا که این تقویت ثروت عمدتا ناشی از افزایش قیمت سهام شرکت‌های مختلف و بهای مسکن بوده و درآمدها چندان تغییری نکرده است.

در عین حال طبق گزارش بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن، میزان استقراض خانوارها نیز به نست سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ با افزایشی ۳.۳ درصدی مواجه شده و ارزش دارایی‌ها نیز ۵۱۱ میلیارد دلار افزایش داشته است. اقتصاد آمریکا در حال حاضر در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برد و موفق شده است رشد بالای ۴ درصدی و نرخ بیکاری زیر ۴ درصد را به ثبت برساند.

در شرایطی که بازار کار بهبود یافته افزایش بهای مسکن به خانوارهای آمریکایی کمک کرده است تا در وضعیت مالی بهتری قرار داشته باشند اما بزرگ شدن حباب مسکن می‌تواند شرایط را به دوران رکود سال ۲۰۰۸ برگرداند.

با این حال بانک گکردیت سوئیس" در گزارشی گفته بود که توزیع ثروت در آمریکا بسیار ناعادلانه است و یک درصد جمعیت امریکا مالک حدود ۹۰ درصد از کل این ثروت هستند. مطابق تعریف مرکز آمار آمریکا، خانوارهای با درآمد کمتر از ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار در سال جزو خانوارهای با درآمد پایین، خانوارهای با درآمد متوسط معادل ۱۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار و خانواده‌های با درآمد بالای ۸۰۰ هزار دلار در سال به عنوان خانوارهای با درآمد بالا شناخته می‌شوند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها